تعمیرات تخصصی لیفتراک

امتیاز پست
5/5
تعمیرات تخصصی لیفتراک

تعمیرات تخصصی لیفتراک ، با پیشرفت علم و تکنولوژی نیاز انسان ها به وسایل و ابزار، بسیار گسترده تر از قبل شده است. در چند سال اخیر وسایلی برای کمک به انسان ها و راحتی آن ها در انجام کارها تولید شده. یکی از این وسایل لیفتراک می باشد.


تعمیرات تخصصی لیفتراک:

لیفتراک وسیله ای است که از آن برای جابه جایی وسایل سنگین استفاده می شود. لیفتراک در اوایل قرن ۲۰ اختراع شد. شرکت کلارک یکی از اولین شرکت هایی بود که این ماشین صنعتی را تولید کرد.

ممکن است در مکان های مختلف این ماشین را دیده باشید. لیفتراک دو شاخک در جلوی خود دارد که به وسیله آنها اشیاء و لوازم را بالا و پایین می برد و جا به جا می کند. لیفتراک شامل بدنه لیفتراک، اتاق راننده، محافظ سقف، دکل، تکیه گاه شاخک ها، نگهدارنده بار، دو شاخک، چرخ ها، وزنه تعادل، تجهیزات هشدار دهنده ایمنی، سیستم ترمز و سیستم هیدرولیک سیلندر می باشد. لیفتراک ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها ویژگی های خاصی دارند، حداکثر تحمل وزن لیفتراک ها با هم متفاوت هستند.
محل استفاده از لیفتراک ها:


لیفتراک ها معمولا در انبارها، مکان های ساختمانی ( در ساختمان سازی از لیفتراک برای جا به جایی و بالا بردن مصالح استفاده می شود.)، کارخانه ها، کارگاه های بزرگ و … برای جا به جایی وسایل استفاده می شوند.


انواع لیفتراک:


۱- لیفتراک های برقی
۲- لیفتراک های دیزلی
۳- لیفتراک های دوگانه سوز


لیفتراک ها معمولا به این شکل دسته بندی می شوند:
۱- لیفتراک حمل بار تا ۳ تن
۲- لیفتراک حمل بار از ۳ تا ۴ تن
۳- لیفتراک حمل بار از ۴ تا ۶ تن
۴- لیفتراک حمل بار از ۶ تا ۹ تن
۵- لیفتراک حمل بار از ۹ تن به بالا
هر یک از صنایع با توجه به نیازهای خود یکی از لیفتراک های نام برده را خریداری و استفاده می کنند.


لیفتراک برقی


لیفتراک برقی، لیفتراک هایی که برای تامین انرژی مورد نیاز خود از برق استفاده می کنند لیفتراک برقی نام دارند. لیفتراک های برقی نسبت به دیگر لیفتراک ها بسیار کم سر و صداتر هستند. استفاده از این لیفتراک ها باعث کاهش آلودگی و کم شدن هزینه های سوختی می شود. در برخی از شرکت ها و کارخانه ها به دلیل شرایط خاصی که دارند نباید دود وجود داشته باشد. در این مراکز از لیفتراک های برقی استفاده می شود. این لیفتراک ها سایز کوچکی دارند و می توانند وسایل سنگین را بالا و پایین برده و جا به جا کنند.


مزایای لیفتراک برقی:


۱- هزینه نگهداری پایین
۲- طول عمر زیاد
۳- باطری قابل شارژ
۴- عدم تولید آلودگی
۵- عدم تولید صدا
۶- قابلیت راهیابی به مکان های کوچک
۷- کم هزینه بودن


معایب لیفتراک برقی:


تنها مشکل لیفتراک های برقی باتری آن است. از این لیفتراک ها نمی توان در فضاهای باز استفاده کرد. باتری لیفتراک های برقی نیاز به شارژ دارند و باید بعد از چند ساعت کار برای استفاده مجدد، شارژ شوند.


تعمیرات تخصصی لیفتراک برقی


تعمیرات تخصصی لیفتراک برقی، لیفتراک های برقی قطعات متحرک کم تری نسبت به لیفتراک های موتوری دارند. قطعات مکنده مثل پیستون ها، میل لنگ، خنک کننده رادیاتوری، فلاشینگ و فیلتر در موتور لیفتراک های برقی وجود ندارند. وسایل نام برده شده نیاز به تعمیرات و نگهداری دارند و نبود این قطعات در این لیفتراک ها باعث می شوند لیفتراک های برقی نیاز کمتری به تعمیرات تخصصی لیفتراک داشته باشند. لیفتراک های برقی نیاز به یک پریز برق AC دارند. باتری لیفتراک های برقی توسط تعمیرات تخصصی لیفتراک در تعمیرگاه های تخصصی تعمیر می شوند.


تعمیرات تخصصی لیفتراک دیزلی


تعمیرات تخصصی لیفتراک دیزلی، یکی دیگر از انواع لیفتراک ها، لیفتراک های دیزلی هستند. لیفتراک دیزلی از قوی ترین ماشین های جا به جایی است. از این لیفتراک معمولا برای جا به جایی و انبار سازی بارها استفاده می شود. سوخت مورد استفاده در لیفتراک های دیزلی گازوئیل است. سرعت لیفتراک های دیزلی بسیار بالا می باشد، در مکان هایی که زمان اهمیت زیادی دارد از لیفتراک های دیزلی استفاده می شود. لیفتراک های دیزلی معمولا برای فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند.

این لیفتراک ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها وزن مشخصی را تحمل می کنند. لیفتراک های دیزلی وزن های ۱٫۵ تن، ۲ تن، ۲٫۵ تن، ۳ تن و….. تا وزن ۱۵ تن را تحمل می کنند. اتاق این لیفتراک ها بزرگ هستند و به همین دلیل لیفتراک های دیزلی کاربرد بیشتری نسبت به لیفتراک های دیگر دارند. استفاده از این لیفتراک ها بسیار آسان است و همه ی افراد با یک اموزش کوتاه مدت می توانند از این ماشین صنعتی استفاده کنند.


مزایای لیفتراک دیزلی:


۱- مورد استفاده در فضای باز
۲- گشتاور بیشتر نسبت به موتور گازی
۳- قدرت بالا
۴- شتاب و سرعت بالا
۵- هزینه تعمیرات تخصصی لیفتراک های دیزلی از لیفتراک های گازی کمتر می باشد.
۶- استحکام بالا
۷- طول عمر بالا
۸- نمایش زمان نیاز به سوخت گیری
۹- ظرفیت بالا تا ۵۰ تن
۱۰- قیمت پایین
۱۱- هزینه مناسب تعمیر و نگهداری
معایب لیفتراک دیزلی:
۱- تولید صدای زیاد
۲- تولید دود ( دودهای تولید شده توسط لیفتراک دیزلی سمی است و باعث آلودگی محیط زیست می شود.)
۳- لیفتراک دیزلی بزرگ است و نیاز به فضای بیشتری دارد.
۴- قیمت لیفتراک دیزلی از لیفتراک گازی بیشتر می باشد.
۵- هزینه تعمیرات تخصصی لیفتراک بالاست.
۶- تعویض مداوم مایع خنک کننده و گیربکس
۷- فرسودگی ترمز
۸- هزینه سوخت بالا
۹- کیفیت پایین سوخت دیزل نسبت به بنزین


تعمیرات تخصصی لیفتراک دیزلی:


تعمیرات تخصصی لیفتراک دیزلی، لیفتراک های دیزلی قطعات مختلفی دارند. در صورت خرابی هر کدام از این قطعات باید به تعمیرگاه لیفتراک مراجعه کنید. در تعمیرگاه های تعمیر لیفتراک ابتداء لیفتراک توسط تعمیرکار لیفتراک بررسی و عیب یابی شده و تعمیر می شود. قطعات قابل تعمیرات تخصصی لیفتراک دیزلی:
۱- تعویض فیلتر لیفتراک دیزلی
۲- تعمیرات هیدرولیک لیفتراک دیزلی
۳- تعمیرات الحاقیه لیفتراک دیزلی
۴- تعمیرات شارژر لیفتراک دیزلی
۵- تعمیرات موتور لیفتراک دیزلی
۶- تعمیرات ترمز لیفتراک دیزلی
۷- تعمیر صندلی لیفتراک دیزلی
۸- تعویض روغن لیفتراک
۹- تعمیر باتری لیفتراک دیزلی
۱۰- تعمیر اکسل لیفتراک دیزلی
۱۱- تعمیر سیستم روشنایی لیفتراک دیزلی
۱۲- تعمیر گیربکس لیفتراک دیزلی
با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی لیفتراک می توانید همه ی قطعات لیفتراک را تعمیر کنید.


تعمیرات تخصصی لیفتراک دوگانه سوز:


تعمیرات تخصصی لیفتراک دوگانه سوز، لیفتراک های دو گانه سوز از برق و گاز به عنوان سوخت استفاده می کنند. نام دیگر لیفتراک های دوگانه سوز، لیفتراک هیبریدی است. معنی لیفتراک هیبریدی: دستگاهی که با دو سوخت فعالیت می کند.


در سال های اخیر با افزایش آلودگی هوا تولید کنندگان لیفتراک به فکر تولید لیفتراک هایی افتادند که آلودگی کمتری نسبت به دیگر لیفتراک ها تولید کند. با این تصمیم لیفتراک های دوگانه سوز تولید و وارد بازار شدند. طراحی خاص این لیفتراک ها باعث شد خیلی سریع مورد استقبال بسیار زیادی از طرف کارخانه داران و صنعت گران قرار بگیرد. لیفتراک دو گانه سوز یک مخزن ذخیره ی سوخت گاز مایع دارد، این لیفتراک با برق نیز کار می کند.


مزایای لیفتراک دو گانه سوز:
۱- مصرف پایین سوخت
۲- کاهش آلودگی محیط زیست
۳- توانایی طی کردن مسیرهای طولانی
۴- لاستیک های پر قدرت
۵- رانندگی آسان با لیفتراک های دو گانه سوز
۶- کاهش آلودگی صوتی


معایب لیفتراک های دو گانه:
۱- قیمت بالا نسبت به دیگر لیفتراک ها
۲- کاهش کارایی دستگاه در فصل های سرد
۳- هزینه تعمیرات و نگهداری بالا
۴- قیمت بالا
۵- وزن این لیفتراک ها زیاد است.


تعمیرات تخصصی لیفتراک دوگانه سوز:


تعمیرات تخصصی لیفتراک دوگانه سوز، لوازمی مثل شارژ، صندلی، موتور و…. در لیفتراک های دوگانه سوز ممکن است آسیب ببینند و خراب شوند. در صورت مشاهده هرگونه اختلال در کار لیفتراک باید ماشین را برای تعمیرات تخصصی لیفتراک به تعمیرگاه تخصصی لیفتراک ببرید. در این تعمیرگاه تخصصی لیفتراک تعمیرکار تخصصی لیفتراک نیز حضور دارد. تعمیرکار لیفتراک بسیار کاربلد و با تجربه است و می تواند همه ی قطعات لیفتراک دوگانه سوز را تعمیر کند.

چند نمونه از قطعات قابل تعمیر لیفتراگ های دو گانه سوز:
۱- تعویض فیلتر لیفتراک دوگانه سوز
۲- تعمیرات هیدرولیک لیفتراک دوگانه سوز
۳- تعمیرات الحاقیه لیفتراک دوگانه سوز
۴- تعمیرات شارژر لیفتراک دوگانه سوز
۵- تعمیرات موتور لیفتراک دوگانه سوز
۶- تعمیرات ترمز لیفتراک دوگانه سوز
۷- تعمیر صندلی لیفتراک دوگانه سوز
۸- تعویض روغن لیفتراک دوگانه سوز
۹- تعمیر باتری لیفتراک دوگانه سوز
۱۰- تعمیر اکسل لیفتراک دوگانه سوز
۱۱- تعمیر سیستم روشنایی لیفتراک دوگانه سوز
۱۲- تعمیر گیربکس لیفتراک دوگانه سوز


همه ی قطعاتی که نام برده شد در تعمیرات ماشین لیفتراک دو گانه سوز قابل تعمیرات هستند. در صورت خرابی هر یک از قطعات با مراجعه به تعمیرگاه لیفتراک، قطعات توسط تعمیر کار لیفتراک تعمیر می شوند.

انواع برند لیفتراک


لیفتراک سهند:


لیفتراک سهند یکی از شرکت های به نام ایرانی می باشد. یکی از ماشین آلات تولیدی این شرکت لیفتراک است. شرکت لیفتراک سهند علاوه بر لیفتراک و الحاقیه های لیفتراک، ریچتراک، یدک کش، استاکر نیز تولید می کنند. برای تعمیر هر یک از قطعات لیفتراک سهند می توانید به تعمیرات لیفتراک مراجعه کنید.


لیفتراک سپاهان لیفتر:


یکی از برندهای معروف تولید لیفتراک در ایران شرکت لیفتراک سپاهان لیفتر است. شرکت لیفتراک سپاهان لیفتر در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان قرار دارد. در این مجموعه انواع لیفتراک و یدک کش طراحی و تولید می شود. لیفتراک های شرکت سپاهان لیفتر بسیار با کیفیت هستند و با لیفتراک های خارجی رقابت می کنند. این لیفتراک ها توانایی تحمل وزن ۲ تن تا ۳۲ تن را دارند. همه ی قطعات لیفتراک سپاهان لیفتر توسط تعمیرکار تخصصی لیفتراک تعمیر می شود.


لیفتراک ایران یدک:


یکی دیگر از شرکت های تولید کننده لیفتراک و بالابر شرکت لیفتراک ایران یدک می باشد. این شرکت در شهرک صنعتی چهاردانگه تهران واقع شده است. انواع لیفتراک، یدک کش، جک پالت و پالت از تولیدات شرکت لیفتراک ایران یدک می باشد. اگر از لیفتراک های ایران یدک استفاده می کنید می توانید برای تعویض روغن و فیلتر لیفتراک خود به تعمیرکار تخصصی لیفتراک مراجعه کنید.


لیفتراک آریا:


یکی از شرکت های تولید کننده لیفتراک که در قوچان مشهد واقع شده است، لیفتراک آریا می باشد. شرکت آریا انواع لیفتراک برقی، دیزلی و دوگانه سوز، یدک کش، استاکر، جک پالت، پالت تراک را تولید و وارد بازار می کند. کیفیت لیفتراک های آریا با لیفتراک های خارجی برابری می کند. تعمیرکار تخصصی لیفتراک همه ی قطعات لیفتراک های برقی، دیزلی و دوگانه سوز را در تعمیرات تخصصی لیفتراک تعمیر می کند.


لیفتراک کوماتسو:


یکی از معروف ترین و محبوب ترین برندهای لیفتراک برند کوماتسو می باشد. کوماتسو یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید ماشین آلات سنگین است. این شرکت در سال ۱۹۲۱ در کشور ژاپن شروع به کار کرد. به واسطه سال ها کار و تولید لیفتراک ها، لیفتراک های کوماتسو بسیار با کیفیت، با دوام، قابل اعتماد و با طول عمر بالا هستند. برای تعمیر و یا تعویض هر یک از قطعات لیفتراک کوماتسو می توانید به تعمیر لیفتراک مراجعه کنید.


لیفتراک تویوتا:


کارخانه لیفتراک تویوتا در سال ۱۹۹۰ در آمریکا احداث شد. شرکت تویوتا یکی از اولین شرکت هایی بود که شروع به طراحی و تولید لیفتراک کرد. این برند یکی از معتبر ترین برندهای لیفتراک می باشد. تعمیرکار تخصصی لیفتراک به تعمیر همه ی قطعات لیفتراک تویوتا مسلط است.


لیفتراک هیوندا:


لیفتراک هیوندا یکی از شرکت های تولید کننده موتور، ماشین آلات، دستگاه های الکتروالکتریکی و… می باشد. شروع فعالیت این شرکت در سال ۱۹۷۲ است.
اگر از لیفتراک های تویوتا، هیوندا، کوماتسو، سپاهان، آریا و… استفاده می کنید، برای تعمیر هر یک از قطعات آن می توانید به تعمیرات تخصصی لیفتراک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

پاسخگوی شما هستیم 9 الی 21