تعمیر لیفتراک چری

امتیاز پست
5/5
تعمیر لیفتراک چری

تعمیر لیفتراک چری نیاز به تخصص دارد و مربوط به تعمیرات باطری، شارژر، تعمیرات کنترلر، الکتروموتور و… است. علاوه بر این موارد در تعمیرگاه های لیفتراک، عیب یابی و تعمیر سیستم های هیدرولیک دستگاه های چری انجام می شود. این تعمیرات شامل تعمیر جک لیفتراک چری، تعمیر فرمان، تعمیر پمپ هیدرولیک، دکل، تعمیر ساید شیفتر و … می شوند.

لیفتراک چیست؟

وسیله ای با دو شاخک در جلو که از آن برای پایین و بالا بردن وسایل و جابه جایی آن ها استفاده می کنند. این وسیله علاوه بر شاخک ها، یک دکل و چندین بخش دیگر دارد. لیفتراک با اصطلاح چنگال کامیون شناخته می شود. این وسیله کامیونی، موتوردار و صنعتی می باشدکه با کمک آن کالاها و وسایل را جابه جا یا بلند می کنند. از این وسیله در انبارها، تاسیسات، مراکز توزیع و… استفاده می شود.

لیفتراک چیست

تاریخچه تولید لیفتراک

شرکت کلارک در سال ۱۹۱۷ میلادی در زمینه تولید میل چرخ فعالیت می کرد. این شرکت یک ماشین چرخ دار ساخت تا بتواند راحت تر مواد و مصالح را در محدوده ی کارخانه جابه جا کند. نام این دستگاه، لیفتراک بود. شرکت های دیگر، سفارش ساخت این دستگاه را ارائه دادند. این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه شرکت ییل در سال ۱۹۲۳ میلادی، برای اولین بار از چنین دستگاهی همراه با چنگک استفاده نمود. این دستگاه برای بالا بردن اجسام سنگین به کار می رفت. کارایی بالای لیفتراک باعث شد تا ساخت و تولید آن در زمان جنگ جهانی دوم افزایش یابد. پالت استاندارد در سال ۱۹۳۰ به لیفتراک اضافه شد. با کاهش مساحت انبارها در دهه ۵۰ میلادی، لیفتراک هایی با دکل های نسبتا بلند ساخته شدند. با گذشت زمان، تغییراتی در لیفتراک ایجاد شد تا اینکه به شکل امروزی درآمد.

تاریخچه ساخت لیفتراک چری

به نظر می رسد که یک اتفاق منجر به ساخت لیفتراک چری شد. فردی به نام جی ایتل در سال ۱۹۴۴ این دستگاه را اختراع کرد. او در تابستان مشغول جمع آوری گیلاس بود و این کار را با استفاده از نردبان انجام می داد. حرکت نردبان و سختی کار باعث شد تا ایتل به فکر ساخت یک دستگاه کاربردی تر بیفتد. دستگاهی که به کمک آن بتواند راحت تر، گیلاس های روی درخت را جمع آوری کند. او ساعت ها مشغول کار شد تا اینکه توانست دستگاه برداشت کننده چری (گیلاس) خود را طراحی کند. طرح اولیه این دستگاه را در منزل خود ساخت.

انواع لیفتراک

با پیشرفت تکنولوژی مخصوصا در صنعت، افراد زیادی به دنبال تولید ابزارهایی برای آسان کردن امور هستند. در صنایع مختلف برای جابه جایی وسایل سنگین و انجام کارهای سخت نیاز به ابزار و وسایلی پیشرفته است. یکی از مهمترین و کاربردی ترین دستگاه ها، لیفتراک می باشد. این دستگاه انواع و برندهای مختلفی دارد. از جمله برندهای موجود در بازار می توان به لیفتراک تویوتا ، چری، کوماتسو، لیفتراک سپاهان ، سهند، هیوندایی و… اشاره کرد.

انواع لیفتراک

تعمیر لیفتراک چری

بخش عیب یابی و تعمیر لیفتراک چری از نرم افزارهای عیب یابی لیفتراک استفاده می کند. با کمک این نرم افزارها در کمترین زمان ممکن به راحتی اشکالات و عیب های لیفتراک مشخص می شوند. تمام نرم افزارها در شرکت چری تولید و به بازار عرضه می شود. کارشناسان فنی و متخصص در بخش تعمیرات تخصصی لیفتراک چری مشغول کار هستند. آنها خدمات مربوط به تعمیرات مکانیکی لیفتراک چری را انجام می دهند. این تعمیرات شامل تعمیرات موتور، توربین، پمپ بنزین، گیربکس، ترمز، رادیاتور، کاربراتور، استارت، اکسل و… می شوند.

تعمیر لیفتراک چری
در بخش سرویس سیار، خدمات دوره ای و خدماتی ارائه می گردد. خدمات نگهداری از لیفتراک ، توسط متخصصان و تکنسین های فنی انجام می شوند. بخشی از تعمیرات مربوط به تعمیر لیفتراک دوگانه سوز چری است. این نوع خدمات، در بخش تعمیرات دوگانه سوز انجام می شوند. در این واحد گروهی از متخصصان و کارشناسان فنی خدمات مربوط به تعمیر فرمان، تعمیر صندلی، تعمیر اکسل، تعمیر استارت دوگانه سوز و… را انجام می دهند.
بخش دیگری نیز وجود دارد که در آن به تعمیر لیفتراک برقی چری می پردازند. در این قسمت با استفاده از فناوری های روز، تجهیزات فنی و تخصصی و با کمک نیروهای متخصص به تعمیر و نگهداری سرویس لیفتراک برقی چری می پردازند. بخش مهم دیگر مربوط به تعمیر لیفتراک دیزلی چری است. این کار در تعمیرگاه های لیفتراک انجام می شود. مهندسان و متخصصان فنی از دستگاه های مخصوص برای عیب یابی استفاده می کنند. کارشناسان متخصص و آموزش دیده در این بخش ها مشغول تعمیر جک لیفتراک دیزل چری، تعمیر فرمان، عیب یابی و… هستند.

سخن پایانی

لیفتراک چری یکی از انواع لیفتراک های موجود در بازار است. در این مقاله مطالبی درباره ی تعمیر لیفتراک چری ارائه گردید. تعمیرگاه های لیفتراک خدمات متنوعی را برای انواع لیفتراک ها انجام می دهند. تعمیر لیفتراک کوماتسو یکی از خدمات متنوع این تعمیرگاه ها می باشد. این خدمات شامل تعمیر انواع لیفتراک برقی، دیزلی، دوگانه سوز، استاکر برقی، جک پالت دستی، استاکر دستی و باطری لیفتراک کوماتسو می شوند. متخصصین و کارشناسان تعمیرگاه لیفتراک در زمینه ی تعمیر لیفتراک برندهای مختلف لیفتراک مانند هیوندا، سپاهان، تویوتا و … فعالیت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

پاسخگوی شما هستیم 9 الی 21