قطعات گیربکس لیفتراک

امتیاز پست
5/5
قطعات گیربکس لیفتراک

قطعات گیربکس لیفتراک ، برای انتقال قدرت در لیفتراک از گیربکس استفاده می‌شود. به طور کلی گیربکس های لیفتراک دارای سه نوع هستند.

گیربکس دستی یا کلاچی نوع اول یا ساده ترین نوع آن است. نوع دوم سیستم های انتقال دهنده قدرت هیدرواستاتیک هستند و نوع سوم آن که از رایج ترین نمونه های گیربکس لیفتراک می باشد، از نوع اتوماتیک با سیستم انتقال قدرت تورک کانورتور است‌. همه این دسته ها با توجه به نوع عملکردی که دارند، دارای قطعات مختلفی می باشند. بنابراین با در نظر گرفتن محدودیت های دسترسی و دمونتاژ گیربکس لیفتراک، استفاده کردن از قطعات با کیفیت در آن بسیار مهم می باشد. پس می توان در بازار انواع مختلفی از گیربکس لیفتراک را که توسط سازندگان اروپایی آسیایی و تولید می‌شوند را پیدا کرد. در صورت بروز مشکل در گیربکس لیفتراک می توان با مراجعه به مراکز تعمیرات، برای تعمیر گیربکس لیفتراک اقدام کرد.


نکاتی که موجب افزایش طول عمر گیربکس لیفتراک می شوند


برخی از کارها موجب می شود که طول عمر گیربکس اتوماتیک در دستگاه لیفتراک افزایش پیدا کند. این اقدامات عبارتند از:
آموزش اپراتور در طرز صحیح تعویض جهت جلو و عقب
عملکرد درست سیستم کلاچ اتوماتیک گیربکس و اطمینان پیدا کردن از تنظیم رگلاژ استاندارد حرکتی آن (گرفتن پدال کلاچ در زمان تعویض جهت گیربکس و توقف کامل لیفتراک حین تعویض دنده جهت)
کشیدن یا هل دادن بار با لیفتراک
توجه به در گیر نبودن ترمز چرخ های جلو و عدم حرکت با ترمز دستی
توجه کردن به روغن ریزی های گیربکس و رفع نشتی آن در اولین فرصت
در صورتی که برروی میله گیج کلمه could حک شده بود سطح روغن گیربکس موتور خاموش و دمای آب سرد، باید چک شود.
حرکت ندادن لیفتراک با بار در شیبها بیش از ۱۰ درجه و بدون بار در شیبهای بیش از ۱۵ درجه
برای گیربکس دستگاه لیفتراک باید از روغن های توصیه شده شرکت سازنده لیفتراک استفاده کرد. در صورتی که این روغن در بازار موجود نمی باشد بهتر است که از روغن های معادل سازی شده آن با نوع موجود در بازار داخلی که دارای برندهای مرغوبی هستند، استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

پاسخگوی شما هستیم 9 الی 21