عیب یابی لیفتراک

امتیاز پست
5/5
سرویس لیفتراک

در مقایسه با سال های گذشته فضای عیب یابی و تعمیرات لیفتراک دچار تغییرات زیادی شده است. در مراکز تعمیر لیفتراک تکنسین های تعمیراتی در این زمینه دارای دانش به روز هستند. کارفرما معمولاً به دنبال سریع ترین راه حل برای انجام تعمیرات این دستگاه بوده و پیچیدگی انواع لیفتراک ها موجب می‌ شود تا تولید کنندگان تجهیزات انبارداری خدمات مختلفی برای عیب یابی و تعمیر لیفتراکو تامین قطعات آن در نظر بگیرند. تکنسین هایی که در مراکز تعمیر لیفتراک وجود دارند، درک کاملی از کارکرد سیستم های کاری این دستگاه داشته و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن می توانند عیب دستگاه را شناسایی کنند و سپس آن را برطرف خواهند کرد. سیستم هیدرولیک و سیستم موتور، یکی از مهمترین قسمت های لیفتراک هستند که باید عیب ان ها را هرچه سریع تر شناسایی و رفع کرد.

عیب یابی باتری لیفتراک

لیفتراک های برقی شامل قطعات مختلفی می باشد که ممکن است به دلایل گوناگونی دچار عیب شوند. در ادامه این مقاله به عیب یابی باتری لیفتراک می پردازیم.
وجود الکترولیت بیش از حد در سلول های باتری لیفتراک، موجب تراوش اسید از محل درپوش ها می شود. در این زمان باید سطح الکترولیت باتری را کاهش داد.
تصاعد و خروج گاز به دلیل اورشارژ شدن باتری و نشتی الکترولیت از جعبه باتری موجب می شود تا سطح الکترولیت در باتری لیفتراک پایین بیاید. در این صورت باید برای تعویض باتری و یا بررسی و تعمیر شارژر آن اقدام کرد.
اتصال کوتاه، شارژ نامناسب و در مدار بودن بعضی از مصرف کننده های الکتریکی باعث می شود تا باتری لیفتراک دچار مشکل در ساعت کار شود. بنابراین در این زمان باید الکترولیت را تعویض کرد و سطح الکترولیت را در باتری کاهش داد. همچنین از طریق بررسی کارکرد شارژر می توان علت این مشکل را بررسی پیدا کرد.
اضافه کردن اسید به جای آب مقطر در سل های باتری موجب می شود تا دانسیته اسید بیش از حد بالا رود، در این صورت باید اسید باتری را کاهش داد و آب مقطر به جای آن تزریق کرد.

ضعف باتری و افت ولتاژ باتری تحت بار موجب می شود تا در زمان روشن شدن باتری مشکل به وجود آید. همچنین ممکن است یکی از موارد زیر موجب بروز این مشکل در باتری لیفتراک شود، باتری سولفاته شده است، باتری الکترولیت ندارد، یک یا چند سل باتری معیوب شده، باتری خراب شده است، ظرفیت باتری کمتر از مقدار مورد نیاز است.
در این صورت برای حل مشکل می توان از راهکارهای زیر استفاده کرد:
در صورت خرابی باتری تعویض گردد، مجددا الکترولیت تزریق شود،خشک شدن باتری، شارژ باتری، باتری تست شود.
در صورتی که صفحات باتری خراب شوند، لازم است که باتری لیفتراک را تعویض کرد. همچنین اگر باتری دچار مشکل ظرفیت کمتر شود، باید آن را با یک باتری مناسب جایگزین کرد.
ضعیف بودن اتصالات و اتصال نادرست موجب ذوب شدن سریع باتری می‌شود. در این مواقع باید سر باتری ها را تعویض کرد و در صورت امکان پیچ سر باتری ها را محکم کرد.
خرابی سل و برق دزدی از کابل باعث می شود تا یک یا دو سل از باتری در زمان کار غل بزنند. در این مواقع باید سر باتری ها را محکم کرد و در صورت نیاز آنها را تعویض نمود.
دشارژ شدن سریع باتری به دلایل مختلفی مانند کم بودن میزان شارژ باتری و یا اتصال کوتاه به وجود می آید. در این صورت باید باتری را تعویض کرد یا میزان شارژ باتری را بررسی نمود.
خرابی سریع باتری لیفتراک به دلایل مختلفی صورت می گیرد که برخی از این دلایل شامل مواردی مانند نگهداری طولانی مدت باتری در شرایط تخلیه، انتخاب اشتباه باتری و تخلیه عمیق باتری است. در این مواقع باید باتری را با یک باتری مناسب جایگزین کرد یا شارژ باتری را با دستگاه شارژر مناسبی انجام داد.
گرم شدن باتری در زمان استفاده و مصرف بیش از حد آب به دلایلی مانند ولتاژ شارژ زیاد یا شارژ بیش از اندازه باتری صورت می‌گیرد. در این مواقع باید شارژر لیفتراک را بررسی کرد.

ارائه خدمات عیب یابی لیفتراک

یکی از فعالیت های گسترده ای که در مراکز نمایندگی های فروش لیفتراک برای مشتریان در نظر گرفته شده است، ارائه خدمات و قطعات لیفتراک و عیب یابی این دستگاه می باشد. خدمات مربوط به عیب یابی لیفتراک شامل همه مدل های موجود در بازار می باشد و در هر کسب و کار و صنعتی که از تجهیزات انبارداری و لیفتراک استفاده شود، می توان از خدمات عیب یابی و تعمیرات لیفتراک و قطعات لیفتراک استفاده کرد.
کلیه مراکز معتبر در حوزه خرید و فروش انواع لیفتراک از سوی برندهای سازنده خود، خدمات قطعات لیفتراک را به مشتریان ارائه می دهند. این خدمات شامل عیب یابی و رفع مشکل لیفتراک بوده و با کیفیت بالایی انجام می‌ شود تا موجب رضایتمندی مشتریان گردد. برخی از شرکت های سازنده لیفتراک در وب سایت های خرید و فروش آماده ارائه خدمات و تأمین قطعات لیفتراک هستند. بنابراین مشتریان می‌توانند در حوزه تجهیزات انبارداری از منابع آنلاین استفاده کنند.
هنگامی که یک دستگاه لیفتراک خریداری می شود، در مدت زمان معینی می توان از آن استفاده کرد. برای مثال لیفتراک های برقی ممکن است با محدودیت شارژ باتری مواجه شوند. برای همین منظور مدیران صنایع لازم است در مورد زمان کار با این دستگاه برنامه ریزی دقیقی برای عیب یابی و خدمات قطعات لیفتراک داشته باشند.
خدمات و قطعات برای عیب یابی لیفتراک
یک لیفتراک در طول عمر خود ممکن است دچار مشکلات زیادی شود و یا در این دستگاه نقص هایی ایجاد شود. بنابراین استفاده کردن از خدمات و قطعات الکترونیک برای عیب‌ یابی موجود و پشتیبانی از آن یکی از موارد مهم و ضروری برای کسب و کارهایی محسوب می‌شود که از این دستگاه استفاده می کنند. در صورتی که از سیستم قوی برای ارائه خدمات و قطعات لیفتراک استفاده شود، این موضوع موجب کاهش هزینه ها و مدیریت بهتر برنامه های حمل و نقل کالا خواهد شد.
کلیه موارد و حوزه هایی که به یک دستگاه لیفتراک مربوط می شوند، شامل استفاده از خدمات و قطعات لیفتراک خواهند بود. برای مثال برخی از نمونه های خدمات و قطعات لیفتراک ها شامل مواردی مانند: خرید قطعات جانبی و الحاقیه ها، بازرسی و عیب یابی موتور لیفتراک، بازرسی سیستم های هشدار دهنده، تأمین قطعات یدک، بازرسی و تعویض تایرها و … می باشد.
از دیگر قسمت های لیفتراک و اجزای آن که شامل خدمات قطعات لیفتراک می باشد و دارای حساسیت زیادی برای بارگیری است، می‌توان به مواردی اشاره کرد که تامین‌کننده امنیت بارگیری هستند. این قطعات شامل ترمزها و اهرم ها، قسمت های برق لیفتراک، سیستم های خنک کننده موتور دستگاه، قطعات موتور، سیلندرها و فیلترها، اجزای هیدرولیک و پنوماتیک و … است.
برای افزایش راندمان عملکرد لیفتراک لازم است که عیب یابی این قطعات و خدمات مربوط به آن انجام شود. با مراجعه به مراکزی که خدمات مرتبط با حوزه الکترونیک و تجهیزات انبارداری را انجام می‌دهند، می‌توان از خدمات عیب یابی و قطعات لیفتراک استفاده کرد.

عیب یابی فرمان لیفتراک

به دلایل مختلفی ممکن است فرمان لیفتراک دچار مشکل شود و به درستی کار نکند. از جمله مشکلات در این زمینه می‌توان به سطح پایین انتقال سیال به فرمان اشاره کرد که موجب می‌ شود فرمان به اندازه کافی و سریع نتواند تغییر جهت دهد.‌ با این وجود باید سطح مورد نظر به خوبی بررسی شود و در صورت امکان به بالا برده شود. یکی دیگر از دلایلی که موجب بروز در مشکل فرمان لیفتراک می شود، چرخ دنده های فرسوده می باشد که برای حل این مشکل به خدمات حرفه ای و تعمیر نیاز می باشد.

واحدهای عیب یابی تعمیر تخصصی و سرویس لیفتراک

تعمیرگاه لیفتراک شامل واحدهای مختلفی است که در این بخش ها عیب یابی، سرپیس و تعمیر تخصصی لیفتراک انجام می شود.

واحد عیب یابی لیفتراک

در قسمت واحد عیب یابی لیفتراک لینده با استفاده از نرم افزارهای مخصوص، عیب یابی لیفتراک با تجهیزات پیشرفته صورت می‌گیرد. در این قسمت این امکان وجود دارد تا در کمترین زمان ممکن، خدمات مربوط به تعمیر و نگهداری لیفتراک به مشتریان ارائه شود.

واحد سرویس لیفتراک

در این واحد تکنسین های فنی وجود دارند که خدمات مربوط به سرویس سیار و سرویس نگهداری لیفتراک را انجام می دهند.

واحد تعمیرات تخصصی لیفتراک

پس از اینکه مشکلات لیفتراک در واحد عیب یابی شناسایی شد، در واحد تعمیرات تخصصی لیفتراک کارشناسان فنی وجود دارند که خدمات مربوط به تعمیرات مکانیکی لیفتراک را انجام می‌دهند. این خدمات شامل تعمیرات گیربکس لیفتراک، تعمیرات پمپ بنزین لیفتراک، تعمیرات موتور لیفتراک، تعمیرات توربین لیفتراک، تعمیرات ترمز لیفتراک، تعمیر رادیاتور، تعمیرات کاربراتور لیفتراک، تعمیرات استارت لیفتراک، تعمیرات اکسل لیفتراک و … می باشند‌.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

پاسخگوی شما هستیم 9 الی 21