فروش جک پالت

امروزه صرفه‌جویی در زمان و اجرای سریعتر کارها، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های انسان است. در حوزه‌ی انبارداری و حمل و نقل بار نیز این موضوع به شدت اهمیت دارد.
استفاده از جک پالت در محیط‌هایی همانند انبارها، کارخانه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ موجب صرفه‌جویی در زمان و سرعت در انجام کارها می‌شود. به همین دلیل امروزه فروش جک پالت در بازار ایران نیز رونق زیادی پیدا کرده است.
شاید برای شما سوال باشد که جک پالت چیست و چه کاربردی دارد؟ جک‌ پالت ابزاری مناسب برای انبارداری و حمل و نقل بار در مسیرهای کوتاه به حساب می‌آید.
این دستگاه توسط نیروی وارد شده به اهرم آن کار می‌کند. وظیفه‌ی کنترل اهرم جک پالت بر عهده‌ی اپراتور است.
همچنین اپراتور نیروی لازم برای جابجایی بار را نیز فراهم می‌سازد. جک‌پالت‌ از دو شاخک فلزی ثابت و مستحکم و تعدادی چرخ برای حرکت ساخته شده‌اند. شایان به ذکر است از این دستگاه با نام‌های دیگری همچون بالابر دستی، لیفتراک دستی و Hand Pallet Truck نیز یاد می‌شود.

جک پالت

تاریخچه پالت

ساخت اولین پالت ها به ۱۰۰ سال پیش باز می گردد. نوع و کاربرد آن ها با جک پالت های امروزه بسیار متفاوت می باشد. جورج ریموند و بیل هوس از اولین نفراتی بودند که در اوایل دهه ۳۰ میلادی پالت ها را به همراه چوب هایی ارزان قیمت طراحی کردند. در صفحه زیرین این پالت ها فواصلی بود که به لیفتراک ها و کامیون ها این امکان را می داد تا از آن ها استفاده کنند.

ساختار و نحوه‌ی کار با جک پالت

معمولاً ساختار و نحوه‌ی کارکرد انواع جک پالت‌ها یکسان و همانند همدیگر است. در اینجا ساختار کلی را برای شما توضیح خواهیم داد.
اجزای تشکیل‌دهنده‌ی جک‌پالت، سیستم جک روغنی (پیستونی)، دسته ترمز و دسته فرمان است. وظیفه‌ی جک روغنی، بالا و پایین بردن پالت و بارهای مورد نظر می‌باشد. کنترل جک پالت توسط دسته‌ی ترمز تعبیه‌شده روی دسته فرمان صورت می‌گیرد. همچنین از شاخک‌های این دستگاه، به عنوان سطح مقطع مناسب برای قرار گرفتن اجسام و جابجایی پالت‌ها استفاده می‌شود.

آموزش کار با جک پالت

وظیفه‌ی جابجایی و بالا بردن جک پالت بر عهده اهرم است. در قسمت بالای این اهرم، دستگیره کوچکی قرار دارد. کار این دستگیره، خارج کردن روغن هیدرولیک از پمپ است که این امر سبب پایین آمدن شاخک‌های دستگاه می‌شود. بالا و پایین رفتن اهرم مخصوص، جک هیدرولیک را به سمت بالا سوق می‌دهد. در این حالت چرخ‌ها به سمت پایین فشار وارد می‌کنند. در نهایت این عمل موجب حرکت عمودی و رو به بالای شاخک‌ها می‌شود. این عمل تا بلند شدن بار از روی زمین ادامه خواهد داشت.

انواع جک پالت

جک‌ پالت‌ را می‌توان به دو دسته‌ی کلی برقی و دستی تقسیم کرد. از جک پالت دستی مدل‌های مختلفی وجود دارد که عبارتند از: جک پالت استاندارد، جک پالت پهن، جک پالت قیچی، جک پالت ترازودار، جک پالت باریک، جک پالت رول‌بر، جک پالت با شاخک بلند، جک پالت کم‌ارتفاع، جک پالت گالوانیزه، جک پالت استیل، جک پالت رول‌بر و…
هر کدام از جک پالت‌های دستی بالا از ویژگی خاصی برخودار هستند و هر یک برای استفاده در مکان‌های مخصوص خود مناسب است. برای اطلاع از ویژگی هر کدام می‌توانید به اطلاعات محصول مورد نظر مراجعه نمایید.

جک پالت برقی

در بین تمام جک پالت‌ها ساده‌ترین کاربری را جک پالت‌های برقی دارند. جک پالت برقی علاوه بر تمام ویژگی‌های یک جک پالت ساده، از نیروی محرکه برق هم برخوردار است. برق این دستگاه را یک باتری قابل شارژ تامین می‌کند. در جک پالت‌های برقی، عملیات بارگیری و حرکت به وسیله نیروی تامین شده توسط باتری انجام می‌شود. همین امر موجب سرعت بیشتر کار با جک پالت برقی می‌شود؛ در نتیجه می‌توان در زمان کوتاه‌تر، کار بیشتری انجام داد. البته باید در هنگام خرید به ولتاژ و سلامت باتری دقت کنید تا متناسب با کار شما باشد و خروجی مد نظرتان را ارائه دهد.
جک پالت‌های برقی دو نوع تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دارند. همچنین انواع جک پالت برقی نیز دو نوع هستند؛ دارای سکوی اپراتور و بدون سکوی اپراتور. جک پالت‌هایی که دارای سکوی اپراتور هستند، کنترل آسان‌تری دارند. لازم به ذکر است جک پالت‌های برقی نگهداری سخت‌تری نسبت به جک پالت‌های دستی دارند؛ اما با این وجود همچنان به دلیل مزایای بیشتر از جک پالت‌های دستی کمی گران‌ترند؛ به همین علت نرخ فروش جک پالت برقی کمی پایین‌تر است.

جک پالت برقی
جک پالت دستی

جک پالت دستی استاندارد

جک پالت‌های استاندارد به عنوان پرکاربردترین جک پالت‌ها شناخته می‌شوند. فروش جک پالت استاندارد نیز از بقیه جک پالت‌ها بیشتر است. زیرا اندازه و تناژ این جک پالت، آن را تقریبا برای تمامی محیط‌های کاری مناسب می‌کند. این جک پالت‌ها، سبک‌ترین وزن را دارند. وزن این نوع از جک پالت‌ها، با توجه به مواد به کار رفته در آن از ۶۵ تا ۷۵ کیلوگرم متفاوت است.
جک پالت‌های استاندارد، با اندازه نرمال ۵۵ سانتی‌متر در ۱۲۰ سانتی‌متر ساخته می‌شوند. البته گاهی طول شاخک‌ها را کمی کمتر هم می‌کنند تا استفاده از جک پالت آسان‌تر شود. ارتفاع این دستگاه نیز اندازه مشخصی دارد. این جک پالت‌ها قادر هستند محموله بارگیری شده را تا ۲۰ سانتی‌متر بالا بیاورند.
جک پالت‌های استاندارد برای جابه‌جایی پالت‌های معمولی ساخته شدند. پالت‌های معمولی عموما چوبی هستند و طول و عرضی کمتر از یک متر دارند. به دلیل کاربرد فراوانی که جک پالت‌های استاندارد دارند، آن‌ها را در تناژهای مختلف تولید می‌کنند. به طوری که بیشتر این جک پالت‌ها تا ۵ تن را ساپورت می‌کنند.

جک پالت دستی رول بر

صاحبان صنایع کاغذ، ورق آلومینیوم، رول پارچه، سلفون، الیاف و این گونه صنایع، با معضلاتی برای حمل بارهای خود روبه‌رو هستند. برای مثال بزرگ‌ترین معضل آن‌ها بارگیری محموله‌های‌شان با استفاده از جک پالت است. جک پالت‌های معمولی برای حمل بار‌های استوانه‌ای شکل مناسب نیستند. بستن بار به شاخک‌های جک پالت هم روش چندان مناسبی نیست؛ چراکه این کار بسیار وقت گیر است.برای صاحبان این صنایع، جک پالت‌های رول بر ساخته شدند.
جک پالت‌های رول بر، دارای شاخک‌های منحنی هستند. این جک پالت‌ها نه تنها می‌توانند بار‌های استوانه‌ای شکل را به راحتی حمل کنند، بلکه قابلیت بارگیری از روی زمین را هم دارند. جک پالت‌های رول بر موجود در بازار در ابعاد استاندارد ساخته شدند و قابلیت بارگیری تا قطر ۱۸۰۰ میلی‌متر و وزن ۱.۵ تن را دارند. البته این جک پالت‌ها را در اندازه‌های سفارشی و مورد نیاز کارفرما هم تولید می‌کنند.

جک پالت دستی رول بر
جک پالت دستی گالوانیزه

جک پالت دستی گالوانیزه

استیل برخلاف فولاد، در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. بدنه و پمپ جک پالت‌های معمولی از جنس فولاد است؛ در حالی که جک پالت‌های گالوانیزه تماما از جنس استیل هستند. جنس بدنه و پمپ جک پالت‌های گالوانیزه، موجب می‌شود تا در مکان‌هایی که بار مرطوب حمل می‌کنند یا شرایط آب و هوایی مرطوبی دارند، بسیار کاربردی عمل کنند. همچنین استیل علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت، در برابر مواد شوینده و ضدعفونی هم مقاومت بالا از خود نشان می‌دهد. به این علت است که محبوب‌ترین جک پالت در محیط‌‌های بهداشتی، جک پالت‌های گالوانیزه هستند. آمار بالایی از فروش جک پالت گالوانیزه، مربوط به انبارهای دارو است. این جک پالت‌ها را در ابعاد استاندارد میسازند؛ به این دلیل که چندان دست و پاگیر نباشند و در اکثر محیط‌های کاری قابل استفاده واقع شوند.

جک پالت دستی ترازودار

در بسیاری از کسب و کارها، حمل بارها بر اساس وزن صورت می‌گیرد. در این شرایط اندازه گیری بارها و سپس حمل آن‌ها به مقصد کمی زمان بر است. برای این منظور جک پالت‌های ترازو دار طراحی شدند تا حین بارگیری، وزن محموله‌ها هم بررسی شود. جک پالت‌های باسکول دار، بیشترین استفاده را در کارخانجات تولیدی و صنعتی مواد خام دارند. البته از این جک پالت‌ها در تره بار و شیلات هم استفاده می‌شود.
جک پالت‌های ترازو دار به وسیله یک LCD، وزن محموله بارگیری شده را به اپراتور نمایش می‌دهند. یکای اندازه‌گیری در جک پالت‌های ترازو دار به دو صورت پوند و کیلوگرم است. جک پالت‌های باسکول دار در ابعاد استاندارد ساخته می‌شوند تا صنایع کوچک هم بتوانند از مزیت‌های این جک پالت بهره‌مند شوند. از نکات قابل توجه دیگری که برخی از این جک پالت‌ها از آن برخوردارند، وجود یک پرینتر برای چاپ گزارش است. این جک پالت‌ها تا تناژ ۳ تن ساخته می‌شوند.

جک پالت دستی ترازودار
جک پالت دستی شاخ بلند

جک پالت دستی شاخک بلند

در صنایعی مانند صنایع چوب و صنایع آهن، جک پالت‌های استاندارد کاربردی ندارند. اصولا بارهای چنین کسب و کارهایی بسیار بزرگ‌تر از توانایی یک جک پالت ۵۵ سانتی‌متری هستند. برای این منظور از جک پالت‌های شاخک بلند استفاده می‌شود. جک پالت‌های شاخک بلند، توانایی حمل دو پالت در کنار هم را نیز دارند به همین دلیل در تمامی صنایع، کاربردی هستند؛ البته استفاده از آن‌ها در مکان‌های بسیار کوچک کار دشواری است. پیشنهاد می‌شود اگر محدودیت فضا دارید از جک پالت‌های شاخک بلند استفاده نکنید.
جک پالت‌های شاخک بلند را در چهار اندازه ۱۵۰*۵۵، ۱۵۰*۶۸، ۲۰۰* ۵۵ و ۲۰۰*۶۸ تولید می‌کنند. با توجه به استفاده گسترده از جک پالت‌های شاخک بلند، آن را در اندازه‌های مختلف تولید می‌کنند. جک پالت شاخک بلند علاوه بر اندازه‌های مختلف، تناژهای گوناگونی هم دارد. اندازه ۳ تنی این جک پالت‌ها بسیار پر فروش‌تر از سایر تناژهای آن است؛ این امر موجب شده تا جک پالت‌های شاخک بلند ۳ تنی بیشتر از بقیه تناژها در بازار موجود باشند.

جک پالت دستی عریض

برای حمل پالت‌های بزرگ‌تر از اندازه نرمال، نمی‌شود از جک پالت‌های استاندارد استفاده کرد. بنابراین متناسب با اندازه پالت‌های بزرگ‌تر، جک پالت‌های عریض تولید شدند. جک پالت‌های عریض در دو عرض ۶۸ و ۸۴ برای حمل پالت‌های بزرگ تر از عرض ۱ متر استفاده می‌شوند. طول شاخک‌های جک پالت عریض با جک پالت استاندارد برابر است؛ یعنی هر دو دارای شاخک‌هایی با طول ۱۲۰ سانتی‌متر هستند. از لحاض وزنی، جک پالت ۶۸ سانتی‌متری تقریبا تا ۹۰ کیلوگرم است. وزن جک پالت‌های عریض ۸۴ سانتی متری به ۱۲۰ کیلوگرم هم می‌رسد. اندازه بالابری جک پالت‌های عریض هم ۲۰ سانتی‌متر است.
دلیل اصلی اینکه نمی‌توان از جک پالت‌های ۵۵ سانتی‌متری برای پالت‌های بزرگ استفاده کرد، عدم تعادل آن است. با بیشتر شدن فاصله بین دو شاخک، حفظ تعادل بارهای بزرگ‌تر آسان‌تر می‌شود. از طرفی بیشترین میزان فروش جک پالت عریض در صنایع حمل مواد غذایی وارداتی و پتروشیمی است. همچنین برای حمل ماشین‌آلات صنعتی هم از این جک پالت کمک می‌گیرند. با توجه به کاربری این جک پالت، تا ۳ تن تحمل حمل بار دارد.

جک پالت دستی عریض
جک پالت دستی قیچی

جک پالت دستی قیچی

به طور کلی تمامی جک پالت‌ها از ارتفاع استاندارد ۲۰ سانتی‌متر برخوردارند. در برخی از محیط‌های کاری علاوه بر نیاز به جابه‌جایی محموله‌ها، به بالابری بیشتری هم نیاز است. جک پالت‌های قیچی در بالا بردن محموله‌ها تا ارتفاع ۸۳ سانتی‌متری به اپراتور کمک می‌کند. این ارتفاع علاوه بر کاربردی بودن در بسیاری از محیط‌های کاری، از خم شدن اپراتور هم جلوگیری می‌کند. در واقع جک پالت‌های قیچی برای جابه‌جایی در بلندی هستند.
جک پالت‌های قیچی قابلیت ارتفاع گیری سریع برای بارهای سبک‌تر از ۲۵۰ کیلوگرم را دارند. وزن بدنه جک پالت‌های قیچی حداکثر ۱۳۵ کیلوگرم است. این جک پالت‌ها توانایی بارگیری تا ۱.۵ تن و در برخی از مدل‌ها تا ۲ تن را دارند. طول شاخک‌های این جک پالت به ۱۱۵ سانتی‌متر می‌رسد و در دو عرض ۵۵ و ۶۸ ساخته می‌شوند.

برای ثبت سفارش و مشاوره جهت خرید با ما در ارتباط باشید.

قیمت جک پالت

با توجه به مزایای هر کدوم از جک پالت‌ها، طبیعتا قیمت هر کدام متفاوت از دیگری است. علاوه بر مزایا، شاخصه‌های بسیار زیادی روی قیمت جک پالت تاثیرگذاری دارد. مالیات و هزینه گمرک از چشمگیرترین شاخصه‌هایی هستند که بر قیمت فروش جک پالت تاثیر می‌گذارد. نوسانات بازار داخلی هم در افزایش و کاهش قیمت اجناس بسیار موثر است. به همین دلیل پیش از خرید، برای دریافت جدیدترین قیمت‌ها و مشاوره رایگان با کارشناسان دینو لیفتراک در تماس باشید.
شاخصه‌های دیگری که در قیمت موثر هستند، عبارتند از:
• برقی یا دستی بودن جک پالت
• میزان تناژ قابل حمل این دستگاه
• طول شاخک‌ها و میزان ارتفاع بالابر آن

مرکز فروش جک پالت در تهران

شرکت دینو لیفتراک با بیش از دو دهه سابقۀ فعالیت، در زمینۀ واردات، فروش و خدمات پس از فروش انواع جک پالت ها، لیفتراک های برقی، دیزلی و دوگانه سوز و همچنین انواع بالابر ها فعالیت دارد. این شرکت با استفاده از متخصصین مجرب در مدت زمان فعالیت خود توانسته است در بخش های مختلف تعمیرات انواع لیفتراک ها و ماشین آلات راهسازی، رضایت خاطر مشتریان خود را فراهم نماید.
پاسخگوی شما هستیم 9 الی 21