تعمیر باطری لیفتراک

امتیاز پست
5/5
تعمیر باطری لیفتراک

تعمیر باطری لیفتراک ، در برخی مواقع ممکن است عملیات تعمیر باطری لیفتراک در شرایط غیر علمی و از طریق افرادی که هیچ گونه سابقه ای علمی و فنی در این زمینه ندارند، صورت گیرد که این موضوع باعث می‌شود به باطری لیفتراک و حتی خود لیفتراک صدمات زیادی وارد شود.‌ بنابراین یکی از اصول کاری در تعمیر باطری لیفتراک این است که تعمیر باطری لیفتراک با کمک مراکز معتبر و افراد متخصص در این زمینه انجام شود. در مراکز معتبر برای تعمیر باطری لیفتراک، باطری هایی که دارای ریختگی صفحات مثبت و منفی هستند، تعویض خواهند شد. همچنین در این مراکز با استفاده از ابزارهای خاص در کمتر از ۴۸ ساعت گزارش جامعی از باطری به دست آورده می شود.


خدمات تعمیر باطری لیفتراک


تست باطری از نظر اتصالات و کابل های رابط و پیچ ها و پل های سربی رابط
انجام عملیات شارژ باطری معیوب مطابق با منحنی شارژ مخصوص
انجام عملیات تخلیه کامل باطری از باکس فلزی و تعمیر
تست باطری با کمک دستگاه دیسشارژر و آنالایزر باطری و تعیین بک آپ کلی باطری و تعیین میزان خرابی های جزئی و کلی سلول های باطری
تزریق مواد شیمیایی مخصوص احیا ظرفیت باقی مانده باطری
پوسیدگی‌های جعبه فلزی و عملیات آهنگری و نقاشی کامل باکس باطری
تست وضعیت شارژ باطری توسط هیدرومتر و سنجش نسبت چگالی اسید به آب که این کمیت بیانگر میزان شارژ باطری یا وضعیت شیمیایی باطری می باشد.
انجام عملیات شکافتن سلول ها و اسید شویی و لجن گیری و بستن مجدد
مونتاژ باطری تعمیر شده و شارژ مجدد و تست نهایی


مراکز تعمیر باطری لیفتراک


در مراکز معتبر تعمیر باطری لیفتراک، خدمات تست، احیا و تعمیر باطری لیفتراک برقی با رعایت کلیه اصول علمی و فنی صورت می‌گیرد. این مراکز با کمک نیروهای متخصص و با تجربه و همچنین با استفاده از امکانات فنی و پیشرفته ای که در تعمیرگاه خود دارند، کلیه عملیات تعمیراتی باطری را انجام می دهند.‌ همچنین از روش های کم هزینه برای تعمیر شارژ باطری لیفتراک استفاده می شود. در این مراکز در زمینه سیم پیچی و تعمیر کنترلرهای شارژر باطری لیفتراک، خدمات مختلفی صورت می‌گیرد و برای تعمیر شارژرهای سوئیچینگ از امکانات علمی و تجربه کافی استفاده می شود.


مزایای تعمیرات باطری لیفتراک


تعمیر باطری لیفتراک دارای مزایای زیادی است که برخی از مهمترین آن ها عبارت اند از:
افزایش طول عمر باطری
جلوگیری از آسیب جدی به سایر اجزای برقی لیفتراک
بهره وری بیشتر از باطری لیفتراک
کم کردن کار موتور و بهبود ایمنی
استفاده از دستگاه با ساعات کارکرد بیشتر

درخواست تست باطری لیفتراک


با درخواست تست، احیا و تعمیر باطری لیفتراک برقی و شارژر باطری لیفتراک می توان از خدمات مختلف زیر بهره برد:
تعویض رکتیفایر یا دیود با رکتیفایرها و دیودهای استاندارد
تعویض scr های صدمه دیده با نمونه اصلی
سیم پیچی مجدد بخش یا کل سیم پیچ با توجه به حدود سوختگی، تک فاز و سه فاز و حتی دو فاز
تعویض فیوزها و سوکت ها با نمونه با کیفیت و با دقت
تعمیر برد کنترلر یا برد switching در هر دو نمونه شارژر سیم پیچ یا hight frequency


مراحل احیای باطری لیفتراک برقی


انجام عملیات شارژ باطری معیوب مطابق با منحنی شارژ مخصوص، بصورت کامل
انجام تست باطری از نظر اتصالات و کابل های رابط و پیچ ها و پل های سربی رابط
تست باطری با استفاده از دستگاه دیسشارژر و آنالایزر باطری و تعیین بکآپ کلی باطری و تعیین میزان خرابی های جزئی و خرابی های کلی سلول ها
انجام عملیات تخلیه کامل باطری از باکس فلزی و تعمیر پوسیدگی های جعبه فلزی و عملیات آهنگری و نقاشی کامل باکس باطری
انجام عملیات شکافتن سلول ها و اسید شویی و لجن گیری و بستن مجدد
تزریق مواد شیمیایی مخصوص احیای ظرفیت باقیمانده باطری

مشکلات و راه حل های تعمیر باطری لیفتراک برقی


باطری لیفتراک ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل شود. در زیر برخی از مشکلاتی که موجب بروز عیب در این باطری می‌شوند و روش های تعمیر باطری لیفتراک آورده شده است.


در برخی مواقع وجود الکترولیت بیش از حد در سلول ها موجب تراوش (نشت) اسید از محل درپوش ها می شود، بنابراین در این شرایط برای تعمیر باطری لیفتراک، باید الکترولیت باطری را کاهش داد.
نشت الکترولیت از جعبه باطری موجب می شود که سطح الکترولیت باطری پایین بیاید، همچنین در برخی مواقع این مشکل به علت تصاعد و خروج گاز به علت شارژ نشدن باطری خواهد بود. در این صورت باید برای بررسی و تعمیر شارژر اقدام کرد و یا باطری لیفتراک را تعویض نمود.


شارژ نامناسب، اتصال کوتاه و همچنین در مدار بودن بعضی از مصرف کننده های الکتریکی موجب می شود که دانسیته اسید پایین بیاید و در ساعت کار مشکل به وجود آید. در این صورت برای تعمیر باطری لیفتراک، باید سطح الکترولیت باطری را کاهش داد و برای تعویض الکترولیت و بررسی کارکرد شارژر اقدام نمود.


در برخی مواقع به علت اضافه کردن اسید به جای آب مقطر در سلول های باطری مشکلاتی مانند بالا بودن بیش از حد دانسیته باطری ایجاد می شود که در این صورت برای تعمیر باطری لیفتراک، باید اسید باطری را کاهش داد و به جای آن از آب مقطر استفاده کرد و در صورت لزوم این کار را تکرار نمود.

در صورت بروز مشکلاتی مانند: باطری لیفتراک الکترولیت نداشته باشد یا در اصطلاح خشک شود، یک یا چند سل از باطری معیوب شوند، صفحات باطری دچار خرابی شود، ظرفیت باطری کمتر از مقدار لازم باشد، باطری سولفات شود، در زمان روشن شدن باطری مشکل به وجود ‌آید و همچنین ممکن است باطری با مشکل افت ولتاژ تحت بار روبرو می شود.

در این صورت برای حل این مشکلات و تعمیر باطری لیفتراک باید مجددا الکترولیت را تزریق کرده، باطری را شارژ کرده و یا باطری را تست کرد. همچنین در صورتی که باطری خراب شده باشد، باید آن را تعویض نمود. در صورتی که صفحات باطری خراب شده باشند، باید باطری تعویض شود. همچنین اگر ظرفیت باطری کم شود، باید آن را با یک باطری مناسب تر جایگزین کرد. برای حل مشکل سولفاته شدن باطری لیفتراک، می توان اقداماتی مانند شارژ مجدد باطری، تست باطری و در صورت خرابی آن تعویض باطری را انجام داد.

در برخی مواقع به علت ضعیف بودن اتصالات و یا اتصال نادرست، قطب های باطری لیفتراک ذوب می شوند. در این شرایط برای تعمیر باطری لیفتراک باید سر باطری ها را تعویض کرد و در صورت نیاز پیچ سر باطری را محکم کرد. همچنین می‌توان از روش غل زدن یک یا دو سل از باطری در زمان کار استفاده کرد. در صورتی که باطری خراب شود یا برق دزدی از کابل صورت گیرد، باید برای محکم کردن سر باطری ها و در صورت نیاز تعویض آنها اقدام نمود.


کم بودن میزان شارژ در باطری لیفتراک، اتصال کوتاه و سولفاته شدن باطری موجب بروز مشکلاتی مانند دشارژ شدن سریع باطری می شود. در این مواقع برای تعمیر باطری لیفتراک باید میزان شارژ باطری را بررسی کرد و یا در صورت لزوم باطری لیفتراک را تعویض نمود.


انتخاب اشتباه باطری و نگهداری طولانی مدت باطری در شرایط تخلیه و همچنین تخلیه عمیق باطری، باعث بروز مشکلاتی مانند خرابی سریع باطری لیفتراک می شود. در این شرایط برای تعمیر باطری لیفتراک باید آن را با یک باطری مناسب تعویض کرد. همچنین می توان با دستگاه شارژر مناسب باطری را شارژ نمود.


شارژ بیش از اندازه باطری و ولتاژ شارژ زیاد آن موجب بروز مشکلاتی مانند گرم شدن باطری در زمان استفاده و مصرف بیش از حد آب می شود. در این صورت باید برای تعمیر باطری لیفتراک، باید شارژر باطری را بررسی کرد.

کنترلر اتوماتیک و هوشمند شارژر باطری لیفتراک

تعمیر شارژرها با استفاده از کنترلر موجب می شود که باطری لیفتراک بسیار هوشمند شارژ شود و دارای طول عمر بیشتری باشد. همچنین استفاده از کنترلر موجب می شود که در مصرف برق صرفه جویی زیادی صورت گیرد.


شارژر های به کار برده شده در صنایع مختلف به ویژه شارژر لیفتراک و خودروهای برقی از نوع شارژر های دارای ترانس ۵۰ هرتز با هسته آهنی و یک سو سازی ساده پل دیودی می باشند. این شارژرها دارای کمترین بهره وری در مصرف انرژی بوده و عملکرد مطلوبی برای شارژ باطری ندارند. اما به علت بودن قیمت ارزان و فراوانی آن ها در بازار، با فروش بالایی همراه هستند و رایج ترین نوع شارژر های باطری سرب و اسید لیفتراک و خودروی برقی به شمار می‌آیند.


در این نوع از شارژر ها عملکرد درست و منطقی مطابق با اندازه گیری ولتاژ باطری و تصمیم‌ گیری برای روشن و خاموش کردن قسمت قدرت شارژر باطری صورت می گیرد که در مناسب ترین زمان مطابق با میزان شارژ باطری می باشد. اما اگر این عملکرد به درستی صورت نگیرد، ممکن است باطری لیفتراک بیش از اندازه شارژ شود و یا عکس آن اتفاق بیفتد و پیش از رسیدن به شارژ کامل شارژر خاموش خواهد شد.

بنابراین باطری لیفتراک کاملا شارژ نمی شود که در دو حالت موجب کم شدن عمر باطری لیفتراک و پایین آمدن کارایی باطری آن می شود. هر باری که باطری لیفتراک به شارژر باطری اتصال پیدا کند، احتمال دارد در سطح خاصی از شارژ باشد که زمان مورد نیاز برای شارژ باطری با بار دیگری که باطری لیفتراک به شارژر متصل می شود و سطح شارژر دیگری دارد، فرق می کند.


پس به کار بردن تایمر به تنهایی دارای عملکرد مطلوبی نیست و شارژری که سیستم الکترونیکی هوشمند آن دچار مشکل شده باشد و مدارات الکترونیکی آن را با تایمر جایگزین شده باشند و آن را دوباره راه اندازی کرده باشند، علاوه بر هزینه‌ های اضافی برق مصرفی، احتمال دارد موجب آسیب رساندن و کوتاه کردن عمر باطری لیفتراک ‌شود. از آن جایی که باطری های لیفتراک دارای قیمت بالایی هستند، این کار موجب می شود که صاحبان لیفتراک هزینه های سنگینی را متحمل شوند.


اما برد های الکترونیکی ویژه این کار، به راحتی و با قیمت مناسب در دسترس می باشند و سبب حل مشکل مربوطه می شوند. این بردها عمر و کارایی باطری را نیز افزایش می دهند. همچنین در کاهش هزینه برق مصرفی، عملکرد مطلوبی دارند و با کمک این بردها شارژر باطری لیفتراک تلاش می کند ولتاژ تک تک سلول های باطری را یکسان نماید.


باطری های سرب و اسید لیفتراک های برقی با کمک سلول های دو ولتی تولید می شوند که با هم سری شده و ولتاژ مورد نظر را تامین می نمایند. با مرور زمان که باطری چندین بار شارژ و تخلیه شود، هرکدام از سلول ها دارای ولتاژ متفاوت با یکدیگر خواهند بود. استفاده از کنترل اتوماتیک موجب می شود که دوباره سلول های باطری هم ولتاژ شوند.

کنترلرهای شارژر دارای کیفیت مطلوب هستند و نصب آنها به راحتی صورت می ‌گیرد. این کنترلر ها باطری لیفتراک را شارژ می کنند و در نتیجه موجب افزایش طول عمر باطری لیفتراک می شوند. بسیاری از پارامترها مانند زمان ولتاژ و سطح ولتاژ ها را به سادگی می توان روی این بردهای کنترل کننده هوشمند شارژر باطری تنظیم کرد.

4 دیدگاه برای “تعمیر باطری لیفتراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

پاسخگوی شما هستیم 9 الی 21