نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک

امتیاز پست
5/5
نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک

نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک چیست؟ شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما برای تعمیر و تعویض یک باطری باید نکات ایمنی مختلفی را رعایت کنید تا مشکلی در این خصوص ایجاد نشود. امروزه بسیاری از کسب و کار‌ها برای انجام برخی امور خود مانند جابجایی محصولات تولیدی به لیفتراک نیاز دارند. بنابراین می‌توان لیفتراک را به عنوان یکی از ماشین‌آلات مهم برای صنایع مختلف معرفی کرد.

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های لیفتراک باطری است. در برخی مواقع ممکن است که باطری لیفتراک دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشد. برخی نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک وجود دارد که شما می‌توانید با رعایت آن‌ها بدون هیچ مشکلی باطری لیفتراک را تعمیر کنید. با توجه به این که خرابی باطری یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند، ما قصد داریم در این مطلب برخی از مهم‌ترین نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک را برای شما بیان کنیم.

آشنایی با نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک

عدم تماس با پوست و چشم

در ترکیبات آب باطری، اسید سولفوریک وجود دارد و این اسید می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن پوست را بسوزاند. بنابراین در صورتی که آب باطری روی لباستان ریخت باید سریعاً آن را تعویض کنید و در صورت تماس با پوست حتماً به پزشک مراجعه نمایید.

همچنین توجه داشته باشید که آب باطری به هیچ عنوان با چشم شما تماس نداشته باشد. در صورت بروز این اتفاق ۱۰ الی ۱۵ دقیقه چشم‌های خود را با آب فراوان بشویید و حتماً به پزشک مراجعه کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هیچگاه در معرض استنشاق بخارات آب باطری قرار نگیرید.

سیگار کشیدن ممنوع!

کاملاً واضح و روشن است که وجود جرقه یا شعله در نزدیکی محل شارژ باطری خطر آتش‌سوزی و حتی انفجار را به دنبال خواهد داشت. بنابراین یکی از مهم‌ترین نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک این است که نباید در اطراف محل شارژ باطری سیگار بکشید. دلیل این امر را می‌توان تولید گاز هیدروژن باطری‌ها دانست.

همانطور که می‌دانید گاز هیدروژن دارای قدرت اشتعال بالایی بوده و با ایجاد کوچک‌ترین جرقه یا شعله، آتش‌سوزی ایجاد می‌کند. در نتیجه در زمان کار با باطری از استعمال دخانیات خودداری کنید.

فروش باتری لیفتراک لیتیومی با بهترین قیمت بازار

باز گذاشتن درپوش در زمان شارژ باطری

همان طور که بیان شد باطری‌های لیفتراک می‌توانند در زمان شارژ گاز هیدروژن تولید نمایند. بنابراین یکی از مهم‌ترین نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک این است که برای پراکنده شدن گاز مورد نظر تهویه مناسب ایجاد کنید. برای ایجاد تهویه مناسب لازم است تا در زمان شارژ باطری درپوش آن را باز بگذارید. در غیر اینصورت امکان افزایش خطر اشتعال وجود دارد.

البته این موضوع بدان معنا نیست که دریچه‌ها یا درپوش را به صورت کامل از باتری لیفتراک جدا کنید. چراکه این دریچه‌ها دارای منافذی هستند که اجاز خروج گاز هیدروژن را می‌دهند. در صورتی که دریچه‌ها کلاً برداشته شوند، آب و قطرات اسیدی بالای باطری به وجود می‌آیند و این امر موجب ایجاد شوک به بدنه باطری شده و در نهایت آن را با مشکل مواجه می‌سازد.

آشنایی با نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک

خاموش کردن سوئیچ شارژر قبل از جداسازی

یکی دیگر از نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک این است که شما باید قبل از جداسازی باطری از شارژر، تمامی سوئیچ‌ها را خاموش نمایید، زیرا ممکن است برق مستقیم جرقه ایجاد کرده و باعث آتش‌سوزی شود. همچنین دقت داشته باشید که برای جدا کردن سیم شارژر آن را با دست نگه داشته و جدا کنید. کشیدن سیم موجب آسیب به آن خواهد شد.

شارژ کردن کامل باتری لیفتراک

یکی از مسائلی که می‌تواند به باتری لیفتراک آسیب وارد کند، این است که شما قبل از کامل شدن چرخه شارژ آن را از شارژ جدا کنید. این یکی از نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک است که معمولاً به آن توجه نمی‌شود. فراموش نکنید که این کار موجب کاهش طول عمر باطری شده و عملکرد آن را با اختلال مواجه می‌کند.

توجه به خشک بودن و تمیز بودن بالا باطری

از دیگر نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک این است باید همیشه بالای باطری لیفتراک را تمیز و خشک نگه دارید. در صورتی که این بخش خیس باشد، با اتصال به برق جرقه الکتریکی به وجود می‌آید و در نهایت باطری تخلیه خواهد شد.

از طرف دیگر باتری لیفتراک همیشه در معرض زنگ‌زدگی قرار دارد. به همین دلیل لیفتراک باید در محلی خشک و خنک قرار بگیرد و تهویه مناسب در محل وجود داشته باشد.

باطری را برای شارژ در محلی خنک قرار دهید

از آنجایی که باطری در زمان شارژ گرم می‌شود، این گرم شدن می‌تواند به باطری آسیب بزند و طول عمر آن را کم می‌کند. بنابراین یک نکته ایمنی کار با باطری لیفتراک این است که باتری لیفتراک را در زمان شارژ، در محلی خنک قرار دهید.

بررسی به موقع باطری لیفتراک

یکی دیگر از نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک این است به صورت مرتب تجهیزات مربوط به باطری و شارژر آن را بررسی کنید. قبل از شارژ کردن باطری از سالم بودن شارژر اطمینان حاصل کنید و همچنین دقت داشته باشید که باطری به صورت کامل شارژ شود. در صورتی که شارژر دچار خرابی شده باشد و باطری را به صورت کامل شارژ نکند، طول عمر باتری کاهش می‌یابد.

نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک را بشناسید

حفظ سطح مایعات

دقت داشته باشید نگهداری و حفظ سطح مایعات می‌تواند سلامت باطری لیفتراک را تضمین کند. در صورت کاهش سطح مایعات، صفحات از هوا محافظت نشده و مشکلات جدی و مهمی را برای لیفتراک به وجود می‌آورند. این موضوع یکی از مهم‌ترین نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک به شمار می‌رود. بنابراین سعی کنید هر چند وقت یک بار سطح مایعات را بررسی کرده و آن‌ها را افزایش دهید.

فروش لیفتراک صفر به قیمت عمده

یکسان‌سازی شارژ

باطری‌های لیفتراک دارای چندین سلول با ولتاژی متفاوت هستند. هر سلول از سلول‌های دیگر جدا است و سرعت شارژ و تخلیه آن‌ها را نیز با هم تفاوت دارد. پس از گذشت یک دوره زمانی، شما ولتاژ‌های متفاوتی خواهید داشت که بعضی از سلول‌ها شارژ شده، برخی نیمه شارژ و بعضی از آن‌ها نیز صاف هستند. اگر این موضوع کنترل نشود، باطری پس از مدتی دچار آسیب شده و طول عمر آن کاهش می‌یابد.

در نتیجه می‌توان گفت که یکی از نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک این است که به سراغ یکسان‌سازی شارژ بروید. یکسان‌سازی و برابر‌سازی شارژ باطری لیفتراک می‌تواند با توجه به نحوه کارکرد لیفتراک متفاوت باشد. شارژ یکسان‌سازی معمولاً در آخر هفته و پس از اتمام شارژ کامل انجام خواهد شد.

دقت کنید که در چنین شرایطی سلول‌هایی که شارژ آن‌ها تکمیل شده، مجدداً شارژ نمی‌شوند و تنها سلول‌هایی که شارژ آن‌ها کامل نشده، تکمیل خواهند شد.

جمع‌بندی در مورد نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک

باطری‌ها یکی از اجزای اصلی لیفتراک‌ها به شمار ‌می‌روند و نقش مهمی در عملکرد آن‌ها دارند، بنابراین لازم است تا به صورت اصولی از این تجهیزات نگهداری کنید. برخی نکات ایمنی کار با باطری لیفتراک وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند تا طول عمر باتری لیفتراک را افزایش دهید. ما در این مطلب سعی کردیم برخی از مهم‌ترین نکات کار با باطری لیفتراک را برای شما بیان کنیم تا بتوانید علاوه بر افزایش طول عمر آن، از بروز برخی حوادث نیز جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

پاسخگوی شما هستیم 9 الی 21