دلایل اصلی خرابی لیفتراک

امتیاز پست
5/5
دلایل اصلی خرابی لیفتراک را بشناسید

امروزه لیفتراک‌ها به یکی از اصلی‌ترین ماشین آلات برای صنایع مختلف تبدیل شده‌اند. این تجهیزات مانند تمامی ماشین آلات دیگر به سرویس‌های دوره‌ای و نگهداری اصولی نیاز دارند. با این وجود ممکن است لیفتراک شما به دلایل مختلف دچار خرابی شود. با شناخت دلایل اصلی خرابی لیفتراک می‌توانید به موقع برای تعمیر آن اقدام کنید و از ایجاد خرابی‌های بزرگ‌تر جلوگیری نمایید.

در صورتی که هر یک از علائم یا نشانه‌های خرابی لیفتراک را مشاهده کردید، بهتر است در اسرع وقت برای تعمیر آن اقدام کنید. در این صورت مشکلات بزرگ‌تر رخ نداده و شما هزینه کمتری را صرف تعمیر خواهید کرد. به دلیل اهمیت بالای این ماشین آلات در صنایع مختلف ما تصمیم داریم در این مطلب اصلی‌ترین دلایل خرابی لیفتراک‌ها را برای شما بیان کنیم.

۹ علت اصلی خرابی لیفتراک

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم امروزه لیفتراک‌ها به یک وسیله مهم برای تجهیزات صنعتی تبدیل شده‌اند. با استفاده از این ماشین آلات می‌توان امور مختلفی مانند حمل و نقل بار‌ها را به راحتی انجام داد. گا‌هاً پیش می‌آید که این تجهیزات دچار خرابی شده و بخشی از صنعت شما با مشکل مواجه می‌شود. خراب شدن و از کار افتادن کامل لیفتراک به دلیل وجود خرابی جزئی و ساده بوده که به دلیل عد توجه به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.

فروش لیفتراک صفر با بهترین قیمت در بازار

به همین علت نگهداری درست و اصولی از این ماشین آلات بسیار مهم است. برخی از دلایل خراب شدن لیفتراک‌ها بسیار رایج هستند. بدین منظور ماقصد داریم در ادامه ۹ مورد از رایج‌ترین دلایل اصلی خرابی لیفتراک‌ها را به شما معرفی کنیم.

۱_ عدم بازرسی روزانه

اولین و مهم‌ترین دلیلی که می‌تواند نقش زیادی در به وجود آمدن خرابی‌های بزرگ لیفتراک داشته باشد، عدم بازرسی روزانه این ماشین آلات است. اپراتور مخصوص این تجهیزات وظیفه دارد تا هر روز قبل از شروع شدن شیفت کاری دستگاه را به خوبی بررسی کند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل آن را اطلاع دهد تا تعمیرات لازم انجام گیرد.

مهم ترین دلایل اصلی خرابی لیفتراک

۲_عدم بازرسی هفته‌ای و ماهانه

علاوه بر این که اپراتور باید به صورت روزانه لیفتراک‌ها را بررسی کند، واحد نگهداری شرکت مربوطه نیز وظیفه دارد تا بر اساس کارکرد این ماشین آلات به صورت هفتگی یا ماهانه آن‌ها را به صورت تخصصی بررسی کند. بررسی تخصصی اپراتور این بخش می‌تواند شامل چک کردن سطح روغن و آب دستگاه، طول عمر قطعات مصرفی بخش‌های مختلف غیره باشد. این موارد ساده در صورت سهل انگاری می‌توانند خرابی‌ها و مشکلات جدی‌تر را ایجاد کنند.

۳_نوسانات دما

نوسانات دما می‌تواند یکی از دلایل اصلی خرابی لیفتراک باشد. با توجه به این که در هر منطقه جغرافیایی آب و هوای متفاوتی داریم، برخی شرایط جویی می‌توانند مشکلاتی را برای این ماشین آلات ایجاد کنند. برای مثال در مناطق جغرافیایی که دمای هوا پایین است، استفاده نکردن از ضد یخ می‌تواند رادیاتور را دچار مشکل کند. در مناطق گرمسیر نیز گرم شدن هوا می‌تواند موجب کم شدن آب رادیاتور و در نهایت جوش آمدن آن شود.

۴_خرابی مکانیکی

خرابی مکانیکی را نیز می‌توان به عنوان یکی از رایج‌ترین دلایل مهم خرابی لیفتراک بیان کرد. اگر سیستم گیربکس این دستگاه دچار خرابی و مشکل شود، لیفتراک متوقف می‌شود. این یکی از مشکلاتی است که بسیاری از صنایع با آن مواجه می‌شوند. برای پیشگیری از چنین موضوعی لازم است تا روغن دستگاه را در موعد مقرر تعویض نمایید. با رفع چنین مشکلات جزئی، گیربکس دچار ایرادات مهم و از کار افتادن نمی‌شود و شما از پرداخت هزینه‌های هنگفت معاف خواهید شد.

۵_خراب شدن موتور لیفتراک

همان طور که می‌دانید موتور اصلی‌ترین بخش هر دستگاهی است. در صورتی که موتور لیفتراک با مشکل مواجه شود، دستگاه به صورت کامل از کار می‌افتد. به همین علت توصیه می‌شود در صورت مشاهده هر گونه ایرادات مربوط به موتور، سریعاً برای رفع آن اقدام کنید.

سوختن واشر سرسیلندر یا به عبارت ساده‌تر ترکیب شدن آب و روغن موتور لیفتراک، یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای موتور ایجاد می‌شود. برای بررسی سالم بودن موتور می‌توانید زمانی که دستگاه روشن است و موتور آن داغ شده، درب آن را باز کنید. در صورتی که موتور لیفتراک سالم باشد، هیچ بخاری از آن خارج نمی‌شود.

دلایل اصلی خرابی لیفتراک

۶_خراب شدن سیم هیدرولیک

هیدرولیک لیفتراک یکی از بخش‌های مهم این تجهیزات به شمار می‌رود. این بخش خود از قسمت‌های مختلفی مانند شیلنگ‌های هیدرولیک، پمپ هیدرولیک و شیر‌ها تشکیل شده است. هر یک از این قسمت‌ها ممکن است دچار خرابی و مشکل شوند، اما در میان تمام آن‌ها، خراب شدن پمپ هیدرولیک یکی از مشکلاتی است که برای تعمیر نیاز به صرف هزینه بالا دارد. شما می‌توانید قبل از خراب شدن پمپ آن را با جک بالابر یا تست فرمان بررسی کنید.

۷_خراب شدن اکسل لیفتراک

از دیگر دلایل اصلی خرابی لیفتراک می‌توان به خرابی اکسل لیفتراک و جک‌های فرمان اشاره کرد. اکسل لیفتراک در طی زمان و در صورت استفاده نادرست از دستگاه دچار خرابی خواهد شد. این استفاده نادرست می‌تواند شامل استفاده از لیفتراک در سطح‌های غیرهموار باشد. سفت شدن فرمان و یا روغن‌ریزی دستگاه می‌تواند نشانه خرابی اکسل لیفتراک باشد.

۸_خراب شدن قطعات برقی و باطری

قطعات برقی و باطری لیفتراک نیز بعد از مدتی دچار مشکل خواهند شد. همانطور که می‌دانید باطری دارای طول عمر خاصی است. گاهی بر اساس میزان کارکرد دستگاه عمر باطری تمام شده و لازم است تا آن را تعویض کنید. بهتر است بدانید در لیفتراک‌های برقی، قطعات باطری بسیار پرهزینه هستند. باطری این لیفتراک‌ها معمولاً هر ۵ سال یکبار نیاز به تعویض دارد و برای تعویض نیز باید هزینه زیادی بپردازید.

تعمیر جک پالت با بروزترین وپیشرفته‌ترین تجهیزات

در صورتی که لیفتراک شما دوگانه و دیزل است و عمر باطری آن به پایان رسیده، باید آن را تعویض کنید. در غیر این صورت استارت لیفتراک با مشکل مواجه خواهد شد.

۹_خراب شدن لاستیک لیفتراک

شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما خراب شدن لاستیک لیفتراک می‌تواند مشکلات متعددی را برای دستگاه ایجاد کند. بنابراین در صورتی خراب شدن لاستیک‌ها باید برای لیفتراک لاستیک جدید تهیه کرده و تعویض نمایید. سطح لاستیک‌های بادی معمولاً پس از مدتی استفاده صاف می‌شوند و این امر موجب شده تا لاستیک‌ها مدام پنجر شوند. با توجه به این که دستگاه وزن بالایی دارد، این مشکل می‌تواند منجر به آسیب دیدن رینگ‌ها شود.

در غیر این صورت اگر لیفتراک شما دارای لاستیک توپر باشد و پس از مدتی سطح آن صاف شود، پس از مدتی قطر لاستیک‌ها به مرور کم می‌شود. کاهش قطر لاستیک‌های توپر لیفتراک می‌تواند اکسل دستگاه را با مشکل مواجه کند.

نکات مهم برای جلوگیری از خرابی لیفتراک

همانطور که متوجه شدید برخی خرابی‌های جزئی در ماشین آلاتی مانند لیفتراک می‌توانند زمینه‌ای برای ایجاد مشکلات بزرگ‌تر باشند. ما در بخش فوق برخی از دلایل اصلی خرابی لیفتراک را برای شما بیان کردیم. بهتر است بدانید شما با رعایت برخی نکات می‌توانید از خرابی‌های فوق جلوگیری کنید. ما در این بخش تصمیم داریم برخی از نکاتی که می‌توانند باعث جلوگیری از خرابی لیفتراک شوند را برای شما بیان کنیم.

  • اول از همه سعی کنید تا در مدت زمان خاصی فشار لاستیک‌ها را بررسی کنید. تایر‌های بخش زیرین لیفتراک فاقد ایمنی کافی هستند. از طرف دیگر تورم بیش از حد لاستیک‌ها می‌تواند مشکلات جدی‌تری را ایجاد کند.
  • تعویض روغن را به موقع انجام دهید. تعویض روغن یکی از مهم‌ترین بخش‌های سرویس و نگهداری دستگاه است. با این کار شما می‌توانید طول عمر موتور را بالا برده و از احتراق پیشگیری کنید.
  • در فصل سرما به لیفتراک ضد یخ اضافه کرده و هر روز سطح آن را بررسی کنید.
  • در صورتی که نشانه‌هایی از نرمی ترمز را در دستگاه مشاهده کردید، سریعاً برای تعمیر آن اقدام کنید.

جمع ‌بندی در مورد دلایل اصلی خرابی لیفتراک

لیفتراک‌ها را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای صنایع مختلف معرفی کرد. این ماشین آلات می‌توانند در هر صنعتی کاربرد خاصی داشته باشند. در برخی مواقع ممکن است دستگاه شما دچار خرابی جزئی شود و عدم توجه شما به آن موجب از کار افتادن کامل لیفتراک شود. ما در این مطلب برخی از دلایل اصلی خرابی لیفتراک را به شما معرفی کردیم تا بتوانید با سرویس به موقع دستگاه طول عمر آن را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

پاسخگوی شما هستیم 9 الی 21