کاربرد جک پالت

امتیاز پست
5/5
کاربرد جک پالت

ممکن است بارها در مکان‌هایی همانند فروشگاه‌های کوچک و بزرگ، کارخانه‌ها، انبارها و… جک‌پالت‌ها را از نزدیک دیده باشید؛ اما ممکن است با کاربرد و انواع آن آشنایی نداشته باشید. برای آشنایی بیشتر با کاربرد جک‌پالت‌ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین اگر قصد خرید جک پالت دارید، مرکز دینولیفتراک به عنوان یکی از مراکز فروش جک پالت در خدمت شما است.

جک پالت چیست؟

در فروشگاه‌ها، کارگاه‌ها، داروخانه‌ها، کارخانه‌ها و حتی در سردخانه‌های بزرگ جک پالت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. جک پالت‌ها وسیله‌هایی برای جابه‌جایی انواع بار هستند. جک پالت‌ها براساس کاربرد و مکان استفاده در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شوند. با توجه به استحکام، حتی می‌توان در حمل سریع‎تر و راحت‌تر ماشین‌آلات صنعتی نیز از جک پالت‌ها کمک گرفت. جک پالت‌ها عناوین دیگری نیز دارند:
• پالت ‌تراک دستی
• پالت بر دستی
• جک پالت بر

انواع جک پالت‌ها و کاربرد آن‌ها

جک پالت‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. در زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

 

کاربرد جک پالت و انواع آن

جک پالت‌های استاندارد:

این جک پالت‌ها در عرض ۵۵ سانتی متر و طول ۱۱۵ سانتی متر تولید می‌شوند. عموما از جک پالت‌های استاندارد برای جابه‌جایی پالت‌های چوبی استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از این مدل برای جابه‌جایی انواع بار با طول و عرض کمتر از یک متر نیز استفاده کرد. به دلیل استفاده‌های فراوان از جک پالت‌های استاندارد، در سه تناژ ۲.۵، ۳ و ۵ تنی تولید می‌شوند.

جک پالت‌های عریض:

استفاده از جک پالت‌های عریض در کنار جک پالت‌های استاندارد رایج است. در ابعاد ۶۸×۱۲۲ سانتی متر و تناژ ۳ و ۵ تن تولید می‌شود. از این نوع جک پالت برای جابه‎جایی پالت‌های پلاستیکی با ابعاد ۱۰۰×۱۳۰ سانتی متر و کمی بیشتر استفاده می‌شود.

جک پالت‌های شاخک بلند:

طول شاخک‌های این جک پالت ۲ متر و تناژ تولید آن ۳ تن است. از محموله‌هایی که با کمک این جک پالت جابه‌جا می‌شوند، می‌توان به ورقه‌های بزرگ آهنی یا استیلی و قطعات MDFاشاره کرد.

جک پالت‌های شاخک کوتاه:

با گسترش افتتاح انواع فروشگاه‌ها شاهد افزایش استفاده از جک پالت‌های شاخک کوتاه شده‌ایم. طول تولیدی شاخک ها تا ۸۰ سانتی متر و تحمل وزن آن‌ها به ۲.۵ تن و ۳ تن می‌رسد. طول کوتاه‌تر و کنترل ساده‌تر جک پالت شاخک کوتاه موجب استفاده فراوان ان در فروشگاه ها است.

جک پالت های گالوانیزه:

در انبارها یا محیط‌هایی که دارای رطوبت بالاتر هستند، استفاده از جک پالت‌های معمولی مناسب نیست. در محیط‌هایی مانند سردخانه‌های بسیار بزرگ یا انبارهای دارای رطوبت بالا، استفاده از جک پالت‌های گالوانیزه بسیار مناسب‌تر و به صرفه‌تر است. جک پالت‌های گالوانیزه در تناژ ۳ تنی تولید می‌شوند.

جک پالت های قیچی:

این جک پالت‌ها در اندازه‌های استاندارد و عریض تولید می‌شوند. تناژ جک پالت‌های قیچی ۱.۵ تن است. این دسته از جک پالت‌ها می‌توانند محموله در حال حمل را تا ارتفاع ۸۰ سانتی متر بالا ببرند.

جک پالت‌های باسکول دار:

جک پالت‌های باسکول دار مانند جک پالت‌های قیچی در دو اندازه استاندارد و عریض تولید می‌شوند. تولید آن‌ها در دو تناژ ۲ و ۲.۵ تنی است. در انبارهایی که بررسی وزن محموله‌ها نیاز است از این جک پالت‌ها استفاده می کنند. برخی از انواع این جک پالت‌ها مجهز به پرینتر برای پرینت وزن اجناس هستند.

جک پالت‌های رولت بر:

برای حمل اجناس استوانه‌ای شکل از این نوع جک پالت استفاده می‌شود. از انواع محموله‌های قابل حمل می‌توان به رول های بزرگ ورق های فلزی، غلطک‌ها، کلاف سیم ها، کابل ها و… اشاره کرد. در جک پالت‌های رولت بر، رعایت ارگونومی در طراحی دسته‌ها، باعث راحتی اپراتور هنگام کار می‌شود.

جک پالت های برقی(شارژی):

نیروی مورد نیاز برای حرکت این جک پالت‌ها توسط باتری‌های قابل شارژ تامین می‌شود. استفاده از این جک پالت بسیار ساده‌تر از انواع دستی آن است. با این حال به دلیل قیمت بالا، این محصول، تقاضای کمتری دارد.

کاربرد جک پالت و معرفی جک پالت برقی

سخن پایانی درباره کاربرد جک پالت‌

به طور کلی جک پالت‌ها، ماشین‌آلات مکانیکی و دستی برای حمل و نقل راحت‌تر، سریع‌تر و امن‌تر محموله‌ها در کارخانه‌ها، انبارها، فروشگاه‌ها و… هستند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود متناسب ترین جک پالت را برای شغل خود انتخاب کنید. تیم () در راستای خرید و بررسی انواع جک پالت‌ها و راهنمایی شما برای انتخاب بهترین نوع مورد نیازتان به شما کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

پاسخگوی شما هستیم 9 الی 21