نحوه استفاده از جک پالت

امتیاز پست
5/5
نحوه استفاده از جک پالت

نحوه استفاده از جک پالت، افراد زیادی در روز با جک پالت‌ها سر و کار دارند. ممکن است شما جزو افرادی باشید که به تازگی قصد استفاده از جک پالت‌ها را دارند؛ پس با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از جک پالت را به شما بیاموزیم. اگر در کار خود نیاز به جک پالت دارید، کارشناسان دینو لیفتراک در خدمت شما هستند. همچنین اگر در این مقاله ما را همراهی می‌کنید، یعنی می‌دانید جک پالت چیست و دنبال نحوه استفاده از آن هستید؛ اگر هنوز نمی‌دانید، از شما دعوت می‌کنیم تا مقاله کاربرد جک پالت را بخوانید.

همچنین دینولیفتراک به عنوان مرکز فروش جک پالت در خدمت شما دوستان است.

نکات ایمنی استفاده از جک پالت‌ها

استفاده از جک پالت‌های دستی، در نگاه اول بسیار ساده به نظر می‌رسد؛ اما قبل از یادگیری نحوه استفاده از جک پالت، نیاز به دانستن نکات ایمنی است. یادگیری نکات ایمنی به شما کمک می‌کند تا در هنگام استفاده، تهدیدات را به حداقل برسانید. همچنین دانستن این نکات به حفظ سلامتی شما نیز حین کار کمک می‌کند. این نکات عبارتند از:

  • قبل از استفاده، از سلامت جک پالت اطمینان حاصل کنید
  • روی جک پالت سوار نشوید
  • مراقب باشید تا پای‌تان در زیر جک پالت یا بار قرار نگیرد
  • بار خود را متناسب با ظرفیت جک پالت دسته‌بندی کنید
  • انتخاب طول و عرض جک پالت با توجه به پالت‌ها
  • هنگام بارگیری حواس‌تان به متعادل بودن بار باشد
  • اگر در شرایطی قرار گرفتید که بار قابل کنترل نبود، از نزدیک شدن به آن بپرهیزید (امکان دارد بار روی شما بیافتد)
  • اگر در محل کار شما سراشیبی قرار دارد حتما ترمز چرخ سفارش دهید
  • برای بارگیری و تخلیه جک پالت را کاملا متوقف کنید
  • اگر از دستگاه استفاده نمی‌کنید، شاخک‌های آن را پایین بیاورید
  • سرعت جک پالت را همیشه تا محدوده قابل کنترل خود بالا ببرید
  • فقط به افرادی که مهارت کار دارند اجازه دسترسی و استفاده از جک پالت را بدهید

نحوه استفاده از جک پالتنحوه استفاده از جک پالت

امروزه در اکثر فروشگاه‌ها، استفاده از جک پالت‌ها برای حمل محموله بسیار رواج دارد؛ تا جایی که همه ما حتی برای یک بار، جک پالت را از نزدیک دیده‌ایم. برای شروع استفاده از جک پالت، در ابتدا شما را با نکات ایمنی استفاده از آن‌ آشنا کردیم؛ اکنون اگر می‌خواهید نحوه استفاده از جک پالت را یاد بگیرید، در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

گام اول، شناخت قطعات جک پالت

همیشه گام اول استفاده از هر وسیله‌ای شناخت خود وسیله و قطعاتی است که با آن‌ها سر و کار داریم. فرض کنید می‌خواهید رانندگی کنید؛ اما فرمان و پدال‌های ماشین را نمی‌شناسید؛ چه می‌شود؟ درباره طرز استفاده از جک پالت نیز همین است. در ادامه معرفی کوتاهی از قطعات مورد استفاده جک پالت خواهیم داشت.
قطعاتی که شما نیاز دارید تا از آن‌ها استفاده کنید اهرم کنترل، دسته، پمپ هیدرولیک، چرخ‌های فرمان، شاخک‌ها و چرخ‌های بار هستند.

اهرم کنترل

اهرم کنترل، برجستگی که به وسط دسته متصل شده است. این اهرم در حالت اول و دوم وظیفه تخلیه روغن پمپ هیدرولیک و باز کردن پمپ را به عهده دارد. در حالت سوم نیز وظیفه حرکت ایمن جک پالت را فراهم می‌کند.

پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیک در جک پالت‌ها، بین دسته و چرخ فرمان قرار دارد و با ورود و خروج روغن هیدرولیک به جک‌ها موجب بالا و پایین آمدن شاخک‌ها می‌شود.

شاخک

شاخک‌های جک پالت، دو میله برای بلند کردن و جابه جایی اجسام هستند.

چرخ‌های بار

چرخ‌های بار، چرخ‌هایی زیر شاخک‌ها هستند که زیر آن‌ها جک دارد. وظیفه اصلی بالا و پایین کردن شاخک‌ها و بارگیری بر عهده چرخ‌های بار و جک‌های آن‎هاست.

دسته

قسمتی عمودی که شما به کمک آن جک پالت را به حرکت در می‌آورید، دسته نام دارد.

چرخ‌های فرمان

برای هدایت بارها نیاز به چرخ‌هایی با چرخش ۲۱۰ درجه زیر فرمان دارید؛ چرخ‌های فرمان برای این کار تعبیه شده‌اند.

نحوه استفاده از جک پالت در مکان های مختلف

گام دوم، اهرم رها سازی را پیدا کنید

حالا قطعاتی که با آن‌ها در تماس هستیم را شناخته‌ایم. نوبت به نوع کارکرد اهرم کنترل و شروع کار می‌رسد. اهرم کنترل، سه حالت خنثی، پایین و بالا دارد. حالت خنثی برای مواقع حرکت جک پالت‌هاست. برای خالی کردن پمپ هیدرولیک و کم کردن ارتفاع شاخک‌ها اهرم را به سمت بالا فشار دهید. هنگامی که قصد بارگیری نیز دارید با هدایت فشار اهرم به سمت پایین، پمپ هیدرولیک را فعال کنید.

نحوه استفاده از جک پالت در فروشگاه

برای شروع کار با جک پالت‌ها، پس از رعایت نکات ایمنی، اهرم کنترل را در حالت خنثی قرار و جک پالت را به سمت محموله حرکت دهید. برای بارگیری، اهرم کنترل را به سمت بالا ببرید تا شاخک‎‌ها به زمین نزدیک شوند. شاخک‌ها را در موقعیتی قرار دهید که بین شیارهای پالت قرار بگیرند. سپس جک پالت را برای بارگیری به جلو هدایت کنید. هنگام هل دادن جک پالت‌ها مراقب باشید تا چرخ‌های بار، روی تقاطع های پالت قرار نگیرند.

گام دوم نحوه استفاده از جک پالت

گام سوم، برای بالا آوردن شاخک‌ها از دسته استفاده کنید

هنگامی که شاخک‌های جک پالت‌ها در مکان درست قرار گرفتند، اهرم کنترل را به سمت پایین فشار دهید؛ با این کار می‌توانید بارگیری را شروع کنید. پس از تنظیم موقعیت اهرم کنترل، دسته را به سمت پایین حرکت دهید. تا زمانی که مطمئن شوید پالت به اندازه کافی از زمین فاصله دارد، این کار را تکرار کنید. پس از رسیدن شاخک‌ها به ارتفاع مناسب اهرم را دوباره در حالت خنثی قرار دهید. حالا در موقعیت مناسبی برای حرکت دادن جک پالت بایستید. جک پالت را به مکان مورد نظر حرکت دهید.

گام سوم نحوه استفاده از جک پالت

سخن آخر در مورد نحوه استفاده از جک پالت

در این مقاله نحوه استفاده از جک پالت را به شما آموختیم. گرچه کار با جک پالت راحت به نظر می‌رسد، اما مهم‌ترین نکته درباره استفاده از آن، یادگیری نکات ایمنی است. پس از یادگیری و رعایت نکات ایمنی، شما میتوانید با کمترین خطر ممکن از جک پالت‌ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که پیش از استفاده حتما از سلامت دستگاه اطمینان حاصل کنید. کارشناسان دینو لیفتراک اینجا هستند تا در زمینه جک پالت‌ها، شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

پاسخگوی شما هستیم 9 الی 21