علت حرکت نکردن لیفتراک

امتیاز پست
5/5
علت حرکت نکردن لیفتراک

علت حرکت نکردن لیفتراک ، آیا از لیفتراک استفاده می کنید؟ در مقاله های قبلی درباره ی انواع لیفتراک برقی و لیفتراک دستی و تعمیرات آن صحبت کردیم. در این مقاله نیز می خواهیم به عواملی که باعث حرکت نکردن لیفتراک می شود، بپردازیم.

برای خرید لیفتراک دست دوم کلیک نمایید.


علت حرکت نکردن لیفتراک:


علت حرکت نکردن لیفتراک، دلایل زیادی وجود دارد که باعث حرکت نکردن لیفتراک می شود. یکی از مهم ترین دلایل حرکت نکردن لیفتراک باتری خراب آن است.


نشانه های باتری معیوب لیفتراک:


۱- امکان دارد باتری لیفتراک شکسته باشد و دلیل اصلی حرکت نکردن آن نیز شکستگی باتری باشد.
۲- توجه داشته باشید اگر چراغ های جلوی لیفتراک خاموش باشد، ممکن است فیوز اصلی دستگاه سوخته باشد.
۳- یکی دیگر از دلایل حرکت نکردن لیفتراک عدم برقراری اتصال الکتریکی ان در اثر خوردگی می باشد.
۴- اگر اتصالات را بررسی کرده اید و مشکلی نداشته اند، چراغ ها را روشن کنید، اگر چراغ ها کم نور بود احتمالا شارژ باتری لیفتراک رو به اتمام می باشد. دستگاه را به شارژ متصل کنید، اگر بعد از شارژ نیز لیفتراک روشن نشد احتمالا باید باتری آن را تعمیر یا تعویض کنید.
حتما توجه داشته باشید در صورتی که از باتری دود خارج می شود باید سریع محل را ترک کنید. امکان انفجار و آتش سوزی باتری لیفتراک وجود دارد.


اگر مشکل لیفتراک خود را پیدا نمی کنید می توانید این کار را به تعمیرکار تخصصی لیفتراک بسپارید. تعمیر کار لیفتراک بعد از عیب یابی و پیدا کردن دلیل روشن نشدن لیفتراک دستگاه را به تعمیرگاه تخصصی لیفتراک منتقل کرده و تعمیر لیفتراک را انجام می دهد.

فروشگاه اینترنتی دینولیفتراک با سال‌ها تجربه در حوزه فروش باتری لیفتراک در خدمت شما دوستان عزیز است. برای ارتباط با کارشناسان فروش با شماره درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

عوامل زیادی در حرکت نکردن لیفتراک تاثیر دارد. در ادامه چند نمونه از این عوامل ذکر می شود:

۱- کمپرس پایین:
کمپرس کم می تواند باعث کافی نبودن حرارت برای ایجاد احتراق باشد، زمانی که فشرده سازی و کمپرس پایین باشد موتور روشن نمی شود و لیفتراک حرکت نمی کند.

۲- فشار پایین سوخت:
فشار پایین سوخت یکی از مهم ترین مشکلات سوخت رسانی می باشد. دو دلیل اصلی فشار پایین سوخت: تامین ضعیف سوخت از منبع سوخت یا مشکل انژکتور و ریل سوختی می باشد.

۳- دور کم موتور:
اگر موتور لیفتراک با دور کند کار کند پمپ دیزل نمی تواند فشار سوخت را در حد لازم تولید کند. با کمبود فشار، تزریق سوخت به خوبی انجام نمی شود.

۴- گرمکن خراب:
گرم کردن موتور سرد به وسیله ی گرمکن ها بسیار مهم می باشد. المنتهایی که در گرمکن ها وجود دارد، موتور را قبل از استارت گرم می کند. موتور لیفتراک های دیزل بدون گرمکن روشن نمی شوند.

۵- مشکل در سوخت رسانی:
یکی از دلایلی که باعث مشکل در سوخت رسانی می شود و بسیار شایع است، ترک خوردگی یا خم شدگی لوله ها می باشد.

۶- کیفیت پایین سوخت:
وجود آلودگی هایی مثل لجن در سوخت های گازوئیل، بنزین و… کیفیت سوخت را کاهش می دهد و باعث روشن نشدن لیفتراک و عدم حرکت آن می شود.

۷- وجود هوا در مسیر سوخت:
فیلترهای سوخت در تزریق سوخت به موتور بسیار مهم هستند. فیلتر سوخت آلودگی ها و آلاینده ها را قبل از رسیدن سوخت به موتور حذف کرده و مانع رسیدن آلودگی و هوا به موتور می شود. اگر فیلتر لیفتراک شما مناسب نباشد هوا وارد مسیر سوخت و موتور شده و باعث حرکت نکردن لیفتراک می شود.

۸- مسدود بودن مسیر سوخت:
مسدود بودن مسیر رسیدن سوخت به موتور توسط آلاینده های مختلف می تواند باعث عدم حرکت لیفتراک شود.

۹- خرابی سوزن انژکتور:
یکی از بیشترین مشکلات انژکتورها خرابی سوزن آن و برگشت سوخت به جریان سوخت رسانی می باشد.

۱۰- خرابی پمپ پر فشار:
اگر پمپ پر فشار لیفتراک مشکل داشته باشد، سوخت کافی به موتور نمی رسد و قطعات داخلی پمپ آسیب می بینند و منجر به آلودگی سوخت می شود.

مقاله پیشنهادی : تعمیر جک پالت

۱۱- خرابی رگلاتور:
خرابی رگلاتور می تواند باعث سخت روشن شدن، دیر روشن شدن و روشن نشدن لیفتراک شود.

۱۲- خرابی پمپ کم فشار:
اگر مسیر لوله ها به تانک و مسیر تانک به پمپ کم فشار مسدود باشد یا دچار شکستگی شده باشد لیفتراک حرکت نمی کند.

۱۳- مشکل سنسور میلنگ

۱۴- مشکلات داخلی موتور
همه ی مشکلاتی که در قسمت بالا نام برده شد دلایلی برای عدم حرکت و روشن نشدن موتور لیفتراک می باشد. رفع همه ی مشکلات از جمله حرکت نکردن لیفتراک توسط تعمیرکار لیفتراک انجام می شود. برای پیدا کردن علت حرکت نکردن لیفتراک و تعمیرات لیفتراک می توانید به تعمیرگاه تخصصی لیفتراک مراجعه کنید.

مقاله پیشنهادی:فروش لیفتراک برقی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

پاسخگوی شما هستیم 9 الی 21