فروش جک پالت در تبریز

امتیاز پست
5/5
فروش جک پالت در تبریز

از مهم‌ترین استانداردهای محیط کار، اهمیت به سلامت پرسنل است. از این رو برای ایمن نگه داشتن پرسنل، انواع ماشین‌آلات ساخته شدند. ساده‌ترین و در عین حال کارآمدترین ماشین‌های صنعتی، جک پالت‌ها هستند. شغل‌های زیادی وجود دارند که حمل بار در آن‌ها حرف اول را می‌زند. به طور کلی حمل بار، آسیب زیادی برای کارکنان دارد؛ در این مواقع برای ورود آسیب کمتر به کارکنان، کارفرمایان بسته به نیاز خود یکی از انواع جک پالت را تهیه می‌کنند. این ماشین‌آلات علاوه بر جلوگیری از ورود آسیب، به کارها سرعت می‌بخشند. جک پالت‌ها کارایی پرسنل را نیز افزایش می‌دهند.

برای اطمینان از کیفیت جک پالت‌ها، هنگام خرید، باید به مراکز معتبری مراجعه کنید. چرا که مراکز متفرقه ممکن است زیان مالی به شما وارد کنند. از معتبرترین مراکز فروش جک پالت در تبریز، می‌توان شرکت دینو لیفتراک را معرفی کرد. این شرکت در عرضه انواع جک پالت نو و دوست دوم، دارای ۲۰ سال تجربه است. همچنین شرکت دینو لیفتراک، کارشناسان خبره‌ای در زمینه مشاوره خرید و فروش جک پالت دارد.

جک پالت چیست؟

جک پالت‌ها ابزاری برای جابه‌جایی بار در شرکت‌های پست، انبارها، کارخانه‌ها و مکان‌هایی از این قبیل هستند. جک پالت‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که بتوانند نیروی انسان را چند برابر کنند. از این رو برای حمل بارهای چند تنی هم می‌توان از جک پالت دستی استفاده کرد. به دلیل کاربرد وسیع جک پالت‌ها، آن‌ها را در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌کنند تا توانایی استفاده در هر مکانی را فراهم کنند. برای مثال در فروشگاه‌ها فضای مانور زیادی برای عبور جک پالتی با ابعاد بزرگ موجود نیست، پس جک پالت‌هایی در ابعاد کوچک‌تر ساخته شد تا در فضاهای کوچک هم قابل استفاده باشند.

بررسی انواع جک پالت

همانطور که اشاره شد، جک پالت‌ها با توجه به نوع کاربری اندازه‌های مختلفی دارند. از انواع کاربری‌های جک پالت می‌توان به کاربری عمومی، حمل بارهای عریض، حمل انواع بار مرطوب و… اشاره کرد. برای هر کدام از این کاربری‌ها به طور اختصاصی جک پالتی طراحی و عرضه شده است.

مقاله پیشنهادی : تعمیر جک پالت

انواع جک پالت

  • کاربری عمومی

برای کاربری‌های عمومی از جک پالت‌های استاندارد استفاده می‌شود. جک پالت‌های استاندارد، سبک‌ترین نوع جک پالت هستند؛ اما تا ۳۰۰۰ کیلوگرم ظزفیت بار دارند. شاخک‌های این جک پالت در سایزهای ۵۰ تا ۹۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند. وزن مناسب و طول شاخک‌های جک پالت استاندارد، این جک پالت را تقریبا برای هر کاری مناسب می‌کند.

  • حمل بارهای استوانه‌ای

برای حمل بارهای استوانه‌ای شکل هم جک پالتی مخصوص ساخته شده است. شاخک‌های این جک پالت به صورت U مانند طراحی شدند تا قادر به نگه داری بارهای استوانه‌ای باشد. هر چند که بستن بارهای استوانه‌ای لازمه احتیاط است. جک پالت رول بر، حداکثر ۲۵۰۰ کیلوگرم ظرفیت حمل بار دارد. در انتخاب جک پالت‌های رول بر، علاوه بر ظرفیت و مسافت، شعاع رولگیری هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • کاربری در مکان‌های مرطوب

جک پالت‌های معمولی در رطوبت دچار زنگ‌زدگی می‌شوند. برای این مشکل هم راه چاره‌ای پیدا شد و تولید جک پالت‌های گالوانیزه از آنجا آغاز شد. جک پالت‌های گالوانیزه برای استفاده در انبارهای مرطوب، سردخانه‌های مواد غذایی، حمل اجناس خیس و… مناسب هستند.

  • کاربری برای بارهای عریض

جک پالت‌های عریض، برای حمل پالت‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که عرض بیشتری از پالت‌های عادی دارند. عرض پالت‌های استاندارد تا ۵۳ سانتی‌متر است. جک پالت‌های عریض برای استفاده در مکان‌هایی مانند فروشگاه یا انبارهایی که قفسه‌های نزدیک به هم دارند، مناسب نیست.

  • حمل بارهای بزرگ

جک پالت‌های شاخک بلند مانند جک پالت‌های عریض برای استفاده در مکان‌های فروشگاه مانند ساخته نشدند. برای حمل بارهای بسیار بزرگ یا حتی گاهی حمل دو پالت در کنار هم از این جک پالت‌ها استفاده می‌شود. خرید این جک پالت‌ها مکانی با جای مانور زیاد لازم دارد. اصولا تحمل وزن این جک پالت‌ها تا ۳۰۰۰ کیلوگرم است.

  • قابلیت بالا بردن بار

جک پالت‌های قیچی بسیار کاربردی هستند. به طور کلی استاکرها برای بالابری بار مورد استفاده قرار می‌گیرند. جک پالت‌های قیچی نیز قادر به بالابری بار هستند اما تا ارتفاع محدود. نهایت توان بالابری این جک پالت‌ها تا ۸۰ سانتی‌متر است. برای حمل بار‌هایی که در نهایت قصد داریم آن‌ها را روی میز بگذاریم، استفاده از این جک پالت‌ها پیشنهاد می‌شود. برای مثال جک پالت‌های قیچی در کارگاه‌های خیاطی می‌توانند بسیار کاربردی واقع شوند.

نکات مهم قبل از خرید جک پالت

کارفرمایان پیش از تهیه جک پالت، باید به نکاتی توجه کنند. مهم‌ترین نکته قبل از خرید، مسافت حمل محموله است. هر چه مسافت حمل بار بیشتر باشد، قطعا جابه‌جایی آن با جک پالت‌های دستی سخت‌تر خواهد بود. همچنین وزن بار هم اهمیت زیادی دارد. تعیین وزن بارها نه تنها در انتخاب تناژ جک پالت بلکه در انتخاب وسیله مناسب به شما کمک می‌کند. بیشترین تناژ جک پالت‌ها برای بارهای ۵ تنی است؛ اما اگر محموله‌های شما بیش از ۵ تن و نیاز به بالابری هم داشته باشد، ماشین‌آلاتی مانند لیفتراک یا استاکر برای شغل شما مناسب‌تر است. در نظر گرفتن تمامی این نکات پیش از خرید موجب تهیه وسیله ‌ای کارآمدتر خواهد شد.

فروش جک پالت

در نهایت

توصیه می‌شود با در نظر گرفتن سرمایه و نوع کار خود اقدام به تصمیم‌گیری درباره تهیه جک پالت‌ها کنید. برای خرید جک پالت‌ها حتما به توان بدنی اپراتور هم دقت کنید. ممکن است اپراتور قادر به حمل جک پالت‌های دستی نباشد. در این صورت تهیه جک پالت برقی مناسب تر است. نمایندگی دینو لیفتراک برای فروش جک پالت در تبریز و فروش استاکر، همواره به انتخاب درست شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید از کارشناسان دینو لیفتراک برای تصمیم‌گیری کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

پاسخگوی شما هستیم 9 الی 21